Advertentie

Advertentie

Advertentie

Advertentie

* Zoeken

Auteur Topic: Twonky stream problemen bij "nieuwe bestanden" (na aankoop nieuwe laptop)  (gelezen 10372 keer)

Offline vinylmasterz

• PS3 Newbie
  • *
  • Aantal schouderklopjes: 0
Twonky stream problemen bij "nieuwe bestanden" (na aankoop nieuwe laptop)
« Gepost op: september 12, 2011, 01:39:19 pm »
Hoi forumleden,

Ik heb sinds een week een nieuwe laptop (osx Lion) en ik heb nu problemen met films die ik vanaf de nieuwe laptop heb gekopieerd naar de NAS server (western digital; my book live (twonky)).

De PS3 geeft bij deze videobestanden/audiobestanden (avi, mt2, mpeg, avchd etc.) de melding: " data corrupted" (welke ik er onlangs heb op gezet met de nieuwe laptop).

De films/muziekalbums/videoclips/concerten, welke al jaren op de server staan en welke met mijn oude laptop (win xp) naar de NAS zijn gekopieerd, doen het allemaal op de PS3.

In de woonkamer heb ik een Sony smp n100 (media center), die wel alles afspeelt zoals het hoort, ook de mediabestanden die ik sinds een week vanaf mijn nieuwe laptop kopieer naar de NAS toe.
Ook de ipad en iphone kunnen de mediabestanden afspelen welke door apple ondersteund worden.

Ik weet niet waarom de PS3 raar doet bij de "nieuwe mediabestanden", terwijl de "oudere bestanden" wel afgespeeld kunnen worden??? Ik gebruik namelijk nog steeds de zelfde bestandsformaten met de juiste audiocodecs en schermresoluties.

De PS3 is met een ethernet kabel verbonden aan een Sitecom Router en aan deze Router hangt de NAS (bedraad).
Met mijn oude laptop deed ik grote mediabestanden bekabeld kopiëren en met de nieuwe laptop doe ik het draadloos (N netwerk).

Wie herkent het probleem?

groet,

Anil

Offline CrizCroz

• PS3 Lord
  • Aantal schouderklopjes: 1
Re: Twonky stream problemen bij "nieuwe bestanden" (na aankoop nieuwe laptop)
« Reactie #1 Gepost op: september 12, 2011, 04:16:40 pm »
ik heb dezelfde probleem.
PS3 begint gewoon een klote apparaat te worden met streamen als eigen mediaplayer. als je ps3 media player gebruikt via je pc dat zul je dat probleem waarschijnlijk niet tegenkomen ( kan ik niet garanderen aangezien ik het zelf niet gebruik alleen NAS momenteel) en een andere probleem dat je zult tegen komen is CINAVIA. je zal dan een paar minuten in een film een po-up krijgen. (voornamelijk Blu-Ray films)

het best is gewoon de mediaplayer gebruiken en de ps3 voor gamen etc. baal er zelf ook van maar zoek liever nu een goede mediaplayer waar dit probleem zich niet voordoet. en het zal waarschijnlijk als het aan sony ligt alleen maar erger worden.

Offline vinylmasterz

• PS3 Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: september 15, 2011, 11:31:01 am »
CrizCroz,

thnx voor je reactie. Begin idd. een hekel te krijgen aan de PS3, omdat hij onvoorspelbaar is geworden.
Heb zojuist wat MP4's op de nas gezet en de ps3 ziet hier maar 3 van ipv alle 8. De overige 5 zie je wel in xmb menu van ps3, maar met data corrupte logo.
Dus ik heb (als test) de mp4's op een dvdtje gebrand en dan in de ps3 gestopt. Dan doen ze t wel!   raar????

bedankt voor je tip om ps3 media server te gebruiken. Maar ik heb een nas omdat ik de pc uit wil hebben staan.

kijk eens naar de sony smp n100. is niet duur, klein, veel aansluit mogelijkheden, mooie afstandsbediening (werkt ook snel), XMB is als de ps3 of andere bravia apparaten.
Ik vind alleen de formaten wat betreft het afspelen erg beperkt.

Ik kijk uit naar Cinavia. hahaha

Offline CrizCroz

• PS3 Lord
« Reactie #3 Gepost op: september 15, 2011, 11:33:17 am »
jah de data corrupted krijg ik zelf ook zo nu en dan, is dan gewoon opnieuw zoeken naar de juiste film/serie.

waarschijnlijk een htpc bouwen en daarmee leven kan ik dan ook meteen als nas gebruiken

Offline DraZ

• PS3 Legend!
  • Aantal schouderklopjes: 78
  • PSN: DraZziE
    • linkedin
« Reactie #4 Gepost op: september 15, 2011, 12:39:04 pm »
ik zou je graag willen helpen of adviseren, ik heb hier echter totaal geen verstand van :(

Platinum Trophies: Fallout 3 - Ratchet&Clank:ACIT - Call of Duty:MW2 -  Bioshock - Borderlands - Fallout: New Vegas - Mafia 2 - The elder scrolls V: Skyrim - Borderlands 2

Offline vinylmasterz

• PS3 Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: september 15, 2011, 04:42:42 pm »
Dank je Draz, haha.
Zo een NAS server werkt plug&play.
Als ik de PS3 aanzet dan verschijnt onder Photo, Video & Music een nieuw mapje (bij mij heet dat TM (twonky media)). En dan zie je gewoon in mappenstructuur de content op de NAS server.
Werkt super ideaal.

Maar goed, ik begin het vermoeden te krijgen dat het aan de nieuwe laptop ligt of dat er tijdens het draadloos kopiëren wat fout gaat (20 tot 40 gb gemiddeld). Ik heb gemerkt dat de PS3 best gevoelig is en al snel aangeeft dat data corrupt is.

Zal het kopiëren eenmaal met een ethernet verbinding doen, anders zal ik de ps3 verkopen en nog een smp n100 aanschaffen voor de slaapkamer.
Zal t wel erg jammer vinden, want ik haal tegenwoordig heel veel matroska (mkc ac3) binnen en dat is een kwestie van muxen (gemiddeld 1 minuut) en dan wordt het een m2t welke de ps3 wel ondersteunt (1080p).

Offline CrizCroz

• PS3 Lord
« Reactie #6 Gepost op: september 16, 2011, 11:31:57 am »
de corrupted data etc ligt voornamelijk aan de ps3 omdat ze niet alle codecs afspelen..
aangezien me pc geen problemen heeft met het afspelen van de bestanden via VLC player en op de ps3 werkt hij niet..

je laptop is het probleem ook niet hoor.

Offline vinylmasterz

• PS3 Newbie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: september 16, 2011, 11:52:34 am »
Crisscroz je hebt gelijk! :)

Offline fiestaboyke

• PS3 Lite Gamer
  • *
« Reactie #8 Gepost op: november 23, 2011, 04:48:09 pm »
Ik heb tegenwoordig met veel films last van de Cinavia melding :( Is hier al een "oplossing" voor gevonden??

Offline KingOfPop1981

• Twitter: KingOfPop1981.
  • Global Moderator
  • PS3 Legend!
  • Aantal schouderklopjes: 183
  • PS3 met 500GB HDD! Crazy but happy!
    • Suzuki Maniacs
« Reactie #9 Gepost op: november 23, 2011, 06:46:55 pm »
Ik heb tegenwoordig met veel films last van de Cinavia melding :( Is hier al een "oplossing" voor gevonden??

Zeker via torrents want in de nieuwsgroepen heb je daar weinig last van.
« Laatst bewerkt op: november 23, 2011, 06:52:45 pm door KingOfPop1981 »

Offline meesvanstraten

• PS3 Addict
  • Aantal schouderklopjes: 3
« Reactie #10 Gepost op: november 23, 2011, 06:50:21 pm »
kingofpop! je 10000e bericht haha!
BF3 Stats

Offline fiestaboyke

• PS3 Lite Gamer
  • *
« Reactie #11 Gepost op: november 23, 2011, 07:19:21 pm »
Zeker via torrents want in de nieuwsgroepen heb je daar weinig last van.

Toch niet, ik download enkel via nzb, nooit torrents ...

Offline KingOfPop1981

• Twitter: KingOfPop1981.
  • Global Moderator
  • PS3 Legend!
  • Aantal schouderklopjes: 183
  • PS3 met 500GB HDD! Crazy but happy!
    • Suzuki Maniacs
« Reactie #12 Gepost op: november 23, 2011, 07:21:47 pm »
Toch niet, ik download enkel via nzb, nooit torrents ...

Heb er in al die jaren pas 1x last van gehad.

Shoutbox

Refresh History
  • Wessel41: Hallo iedereen.
    mei 27, 2016, 10:28:24 pm
  • Dolbyarmed: Rustig haha. PS3 is heel eind minder geworden. PS4forum.nl moet het nu over gaan nemen.
    mei 08, 2016, 01:17:06 pm
  • Coen: Yo guys. Terug van weggeweest! Hoe gaat het hier?
    mei 04, 2016, 11:03:12 am
  • Dolbyarmed: @draz heb je een PS4? we hebben ps4forum.nl pas online gezet. Alleen het loopt nog niet echt. Moeten meer leden hebben die de boel vol spammen :p
    april 28, 2016, 02:33:23 pm
  • DraZ: ik mis de hoogtij dagen van dit forum. De goede oude tijd :( .. misschien zit ik hier gewoon in een midlife crisis
    april 20, 2016, 03:39:56 am
  • thomashoyle: De Spotify app loopt na een tijdje standaard vast, bekrnde fout? oorzaak kan niet software of hardware liggen.
    januari 21, 2016, 10:21:53 pm
  • Laist1999: Ik heb de laatste tijd een probleempje met de save files van mijn spellen... Mijn playstation 3 is een tijdje terug een keertje vastgelopen tijdens het spelen van Skyrim, en hij blijft daar wat probleempjes aan over houden. Het haperen tijdens de spellen is nu al een stuk minder, maar nog blijft dit wel gebeuren. Ook worden al mijn save files, can al mijn spellen, de hele tijd verwijderd. Iemand enig idee wat de oorzaak hier van kan zijn??
    december 17, 2015, 10:56:03 pm
  • Laist1999: Heey mensen,
    december 17, 2015, 10:52:30 pm
  • ROMAC: romac
    november 25, 2015, 03:59:48 pm
  • sjonvld: Call of duty is online bagger
    november 12, 2015, 07:02:28 pm
  • Chas3r^: Misschien niet het juiste forum om dit te vragen. Maar kan iemand mij vertellen of ik mijn ps2 games kan opslaan op een ps1 memory card?
    oktober 30, 2015, 01:39:28 pm
  • semh22: ik had en jaar geleden een headset gekocht het geluid van de game en chat deed het gewoon maar sinds 2 weken kan ik alleen nog maar chatten met mijn headset en hoor ik geen game geluid(op mijn ps3) weet iemand een oplossig stuur dit dan naar: semhartman@hotmail.com
    oktober 04, 2015, 08:12:38 am
  • JASPERDESMETT: Gisteren heb ik mijn ps3 meegenomen naar ergens, en kon ik mijn spel 'MW3 call of duty' zonder probleem spelen. Nu ben ik terug thuis, alles is aangesloten maar ik heb nog steeds geen geluid op mijn spel. Maar wel op mijn ps3... Hoe komt dit??
    september 06, 2015, 11:41:27 am
  • Remco de Poel: Gister de Game call of Duty aangeschaft. Voor het spel start de nodige opdates uitgevoerd. Nu staat er bij het startscherm press (de startknop) maar 'beide' controllers reageren nergens op, geen enkele knop.. andere games geen probleem. wat is er loos??
    augustus 20, 2015, 03:34:30 pm
  • Mattice7: na synchroniseren trophys gaat rechts boven op tv scherm blauw klokje draaien en er gebeurt niets. wat moet ik doen om verder te kunnen spelen?
    juli 31, 2015, 01:02:12 pm
  • Mattice7: help
    juli 31, 2015, 01:00:42 pm
  • DraZ: welkom
    juli 11, 2015, 10:23:24 pm
  • Straaljager: Hoi allemaal net geregistreerd hier.
    juli 09, 2015, 12:46:22 pm
  • Senne_BlackOps@: hoe kan ik posten?
    juni 24, 2015, 04:43:47 pm
  • Dolbyarmed: Online of offline?
    juni 10, 2015, 12:19:30 pm

* Recent Posts

PS3 kopen voor Star Wars Infinity 3.0 door JoostEpse
[november 11, 2016, 12:31:23 am]

PS3 / splinter cell door rschieving
[oktober 24, 2016, 06:43:44 am]

Krijg geen updates meer binnen op ps3. door Jessicaps3
[oktober 17, 2016, 07:04:19 pm]