Advertentie

Advertentie

Advertentie

Advertentie

* Zoeken

Auteur Topic: welke fallout is/vind je beter? fallout 3 of fallout new vegas ?  (gelezen 1096 keer)

Offline starscreamM14

• PS3 Boss
  • Aantal schouderklopjes: 14
  • Hail to the king baby
welke fallout is/vind je beter? fallout 3 of fallout new vegas ?
« Gepost op: augustus 17, 2011, 04:03:43 am »
nou ja zoals de titel zegt
welke fallout is beter

voor mij fallout 3 want die had een beter verhaal terwijl new vegas amper een verhaal heeft
en in 3 kon je altijd leukere (superevil of supergoed) keuzes maken en in nv (new vegas) was het een grote verzameling van grijze gebieden
ik vond de setting van 3 ook duisterder

new vegas had veel betere wapens en ook vooral de wapen mods en ironsights waren echt vet
en je kon in nv ook planten plukken en koken etc dat was best uitgebreid
klinkt raar maar in nv voelde ik het aan dat ze de grofheid (schelden en grafische ranzigheid zoals die kruisigingen) een beetje forceerden
de characters in new vegas waren ook hel erg irritant want je moest en zou hun orders volgen
terwijl je in fallout 3 werd gevraagd het te doen (ik heb een probleem met autoriteit)
de monsters en mutanten die waren in new vegas echt vet maar in fallout 3 ook
in new vegas was een van de weinige dingen die ik qua leveldesign beter vond
die verlaten steengroeve waar die deathclaw hun nest van hadden gemaakt was echt vet
er was ook het kleine detail dat je je in nv je zeker in het begin opsommige plekken echt op moest passen

gameplay en content (minus de characters) waren in new vegas veel cooler
maar fallout 3 had dan weer veel betere storyline en characters had
een klein detail is dat je in new vegas beter kon sniperen (deathclaw jagen met een .50 cal is baas)
maar dat je in fallout 3 een betere meer duistere feel had een feel van eenzaamheid
terwijl new vegas voor mijn gevoel veel dichter bevolkt was ook al lijkt de mojave woestijn mij niet echt een makkelijke plek om te overleven nadat de bom valt het is gewoon niet logisch om in een woestijn te gaan wonen je kan beter in een jungle gaan wonen ook al is daar niet veel meer van over je hebt er tenminste water

ik ben misschien een nurt
maar het feit dat ondanks alle ontbrekende dingen als ironsights en koken er bij fallout 3 niet bij zaten
was fallout 3 gewoon veel leuker
ik heb bij fallout 3 het hoofdverhaal zes keer uitgespeeld en alle vijf de dlc hoofdstukken minstens twee keer (soms meer zelfs)
uitgespeeld terwijl ik bij new vegas de dlc ruk vind en het hoofdverhaal de tweede keer niet eens door kom
ik ben ook alleen overnieuw gestart omdat ik een beter character wilde en zelfs met dat uitzicht was het de moeite niet meer waard
ik heb de tweede dlc niet eens gestart omdat ik dat ook niet zie zitten
ik vind fallout 3 gewoon beter en leuker
je hebt bij new vegas al heel snel alles gedaan en ontdekt terwijl fallout 3 er altijd wel wat te doen was

maar ik wil er ook bij zeggen dat als je new vegas en fallout 3 combineerd dat je dan de ultieme post apocalyptische fallout game krijgt die er is dus die gamemakers moeten gewoon samenwerken en van elkaar leren zonder op hun tenen getrapt te worden

wat zijn jullie meningen en argumenten hierover ???
on topic blijven graag

Offline nuckacola

• Moderator
  • PS3 Legend!
  • Aantal schouderklopjes: 119
  • we had joy we had fun we had united on the run
Re: welke fallout is/vind je beter? fallout 3 of fallout new vegas ?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 17, 2011, 07:26:58 am »
3 vond ik ok het beste al had het vervolg zeker plus punten alleen was er niet genoeg te doen om hardcore level 30 te halen

Offline DraZ

• PS3 Legend!
  • Aantal schouderklopjes: 78
  • PSN: DraZziE
    • linkedin
« Reactie #2 Gepost op: augustus 17, 2011, 11:32:43 am »
nee, 3 is niet overtroffen door vegas. Bovendien vond ik de verhaallijn van Vegas best moeilijk te volgen, die van 3 was gewoon spannend, en goed om te volgen.
Het nieuwe systeem met "aura" dus dat je goed of slecht bij een bevolking kan gaan vind ik wel een leuke toevoeging, maar werkt niet zo goed als bij bijv gta2 op de pc.
Maar als er een nieuwe fallout komt, komt hij er bij mij weer direct in, en wordt ie ook weer platinum :D

Platinum Trophies: Fallout 3 - Ratchet&Clank:ACIT - Call of Duty:MW2 -  Bioshock - Borderlands - Fallout: New Vegas - Mafia 2 - The elder scrolls V: Skyrim - Borderlands 2

Offline starscreamM14

• PS3 Boss
  • Hail to the king baby
« Reactie #3 Gepost op: augustus 17, 2011, 01:54:58 pm »
j anou iedereen moet toegeven dat fallout en oblivion achtige spellen leuker speelbaar zijn
op de pc want daar kan je dik modden

Offline DraZ

• PS3 Legend!
  • Aantal schouderklopjes: 78
  • PSN: DraZziE
    • linkedin
« Reactie #4 Gepost op: augustus 17, 2011, 02:28:04 pm »
ik heb ze wel allebei platinum gehaald.. dus vond ze wel leuk genoeg

dat kaartspelletje vond ik trouwens nog wel lachen!

Platinum Trophies: Fallout 3 - Ratchet&Clank:ACIT - Call of Duty:MW2 -  Bioshock - Borderlands - Fallout: New Vegas - Mafia 2 - The elder scrolls V: Skyrim - Borderlands 2

Offline Coen

• Twitter: @Coentjeh_
  • Global Moderator
  • PS3 Guru!
  • Aantal schouderklopjes: 229
  • PSN: CoenRSD
« Reactie #5 Gepost op: augustus 17, 2011, 03:19:54 pm »
ik heb ze wel allebei platinum gehaald.. dus vond ze wel leuk genoeg

dat kaartspelletje vond ik trouwens nog wel lachen!

Een platium trophie doet wonderen. ;) . Daarom vind ik Megamind ook zo leuk.
Met vriendelijke groet,

Coen van Aken!

Offline starscreamM14

• PS3 Boss
  • Hail to the king baby
« Reactie #6 Gepost op: augustus 17, 2011, 06:43:19 pm »
ja maar fallout 3 was eerlijk gezegd een beetje makkelijk
ik heb op de 360/pc gespeeld
maar gewoon vats gebruiken met grim reapers sprint en dan je ap upgraden
je flikkert stimpacks onder een quick key en je bent onsterfelijk

Shoutbox

Refresh History
  • Wessel41: Hallo iedereen.
    mei 27, 2016, 10:28:24 pm
  • Dolbyarmed: Rustig haha. PS3 is heel eind minder geworden. PS4forum.nl moet het nu over gaan nemen.
    mei 08, 2016, 01:17:06 pm
  • Coen: Yo guys. Terug van weggeweest! Hoe gaat het hier?
    mei 04, 2016, 11:03:12 am
  • Dolbyarmed: @draz heb je een PS4? we hebben ps4forum.nl pas online gezet. Alleen het loopt nog niet echt. Moeten meer leden hebben die de boel vol spammen :p
    april 28, 2016, 02:33:23 pm
  • DraZ: ik mis de hoogtij dagen van dit forum. De goede oude tijd :( .. misschien zit ik hier gewoon in een midlife crisis
    april 20, 2016, 03:39:56 am
  • thomashoyle: De Spotify app loopt na een tijdje standaard vast, bekrnde fout? oorzaak kan niet software of hardware liggen.
    januari 21, 2016, 10:21:53 pm
  • Laist1999: Ik heb de laatste tijd een probleempje met de save files van mijn spellen... Mijn playstation 3 is een tijdje terug een keertje vastgelopen tijdens het spelen van Skyrim, en hij blijft daar wat probleempjes aan over houden. Het haperen tijdens de spellen is nu al een stuk minder, maar nog blijft dit wel gebeuren. Ook worden al mijn save files, can al mijn spellen, de hele tijd verwijderd. Iemand enig idee wat de oorzaak hier van kan zijn??
    december 17, 2015, 10:56:03 pm
  • Laist1999: Heey mensen,
    december 17, 2015, 10:52:30 pm
  • ROMAC: romac
    november 25, 2015, 03:59:48 pm
  • sjonvld: Call of duty is online bagger
    november 12, 2015, 07:02:28 pm
  • Chas3r^: Misschien niet het juiste forum om dit te vragen. Maar kan iemand mij vertellen of ik mijn ps2 games kan opslaan op een ps1 memory card?
    oktober 30, 2015, 01:39:28 pm
  • semh22: ik had en jaar geleden een headset gekocht het geluid van de game en chat deed het gewoon maar sinds 2 weken kan ik alleen nog maar chatten met mijn headset en hoor ik geen game geluid(op mijn ps3) weet iemand een oplossig stuur dit dan naar: semhartman@hotmail.com
    oktober 04, 2015, 08:12:38 am
  • JASPERDESMETT: Gisteren heb ik mijn ps3 meegenomen naar ergens, en kon ik mijn spel 'MW3 call of duty' zonder probleem spelen. Nu ben ik terug thuis, alles is aangesloten maar ik heb nog steeds geen geluid op mijn spel. Maar wel op mijn ps3... Hoe komt dit??
    september 06, 2015, 11:41:27 am
  • Remco de Poel: Gister de Game call of Duty aangeschaft. Voor het spel start de nodige opdates uitgevoerd. Nu staat er bij het startscherm press (de startknop) maar 'beide' controllers reageren nergens op, geen enkele knop.. andere games geen probleem. wat is er loos??
    augustus 20, 2015, 03:34:30 pm
  • Mattice7: na synchroniseren trophys gaat rechts boven op tv scherm blauw klokje draaien en er gebeurt niets. wat moet ik doen om verder te kunnen spelen?
    juli 31, 2015, 01:02:12 pm
  • Mattice7: help
    juli 31, 2015, 01:00:42 pm
  • DraZ: welkom
    juli 11, 2015, 10:23:24 pm
  • Straaljager: Hoi allemaal net geregistreerd hier.
    juli 09, 2015, 12:46:22 pm
  • Senne_BlackOps@: hoe kan ik posten?
    juni 24, 2015, 04:43:47 pm
  • Dolbyarmed: Online of offline?
    juni 10, 2015, 12:19:30 pm

* Recent Posts

YLOD wat doe ik verkeerd? Na een maand terug stuk. door JoNeSy
[april 07, 2017, 09:42:49 pm]

PS3 kopen voor Star Wars Infinity 3.0 door JoostEpse
[november 11, 2016, 12:31:23 am]

PS3 / splinter cell door rschieving
[oktober 24, 2016, 06:43:44 am]