Advertentie

Advertentie

Advertentie

Advertentie

* Zoeken

Auteur Topic: Grens aan de capaciteit van de PS3?  (gelezen 2832 keer)

Offline DonPShot

• PS3 Boss
  • Aantal schouderklopjes: 0
Grens aan de capaciteit van de PS3?
« Gepost op: augustus 17, 2007, 12:00:12 pm »
We waren net voor het eerst met zijn vieren offline Calling all cars aan het spelen. Ik schrok ervan hoe schokkerig het spel opeens werd. Echt irritant.
Waar kan dit aan liggen? De PS3 zou zeven controllers tegelijk moeten kunnen handlen toch? Is het dan een software fout?
Ik ga Sony in ieder geval ook even vragen waar het aan zou kunnen liggen.

Groetjes,

Arjen

Offline Hardcorehoolie

• PS3 Hero
  • Xbox 360
Re: Grens aan de capaciteit van de PS3?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 17, 2007, 12:07:30 pm »
tja, geen flauw idde eigenlijk.

Kweet niet of het ook aan de kabel van PS3 naar je TV kan liggen?

Ben benieuwd wat Sony ervan vind.

Offline DonPShot

• PS3 Boss
« Reactie #2 Gepost op: augustus 17, 2007, 12:10:35 pm »
De PS3 is via een HDMI-kabel aan de monitor aan gesloten.

Offline Darkfreak

• n00b-pwner
  • PS3 Master
  • Aantal schouderklopjes: 5
  • I r teh 1337-modz0rz
    • Darkfreak's Homepage
« Reactie #3 Gepost op: augustus 17, 2007, 02:02:57 pm »
Hm .. Had je downloads ofso op de achtergrond lopen?
Schokte alleen het beeld, of ook het geluid?

Als alleen het beeld schokte, heb je je TV en PS3 goed op elkaar afgestemd?

Hoelang was je PS3 al aan?

In ieder geval melden als je je zorgen erom maakt, en afwachten wat de reactie is ^^ ..

Must have games:
EyePet, Prototype, Street Fighter

Games owned:
LittleBigPlanet, Soulcalibur 4, Metal Gear Solid 4, Devil May Cry 4 LE, Guitar Hero 3, Guitar Hero: World

Offline DonPShot

• PS3 Boss
« Reactie #4 Gepost op: augustus 17, 2007, 04:29:39 pm »
Ik geloof dat alleen de auto'tjes schokkerig/springerig door het beeld bewogen en dat er met het geluid niks mis was. Er liepen geen downloads op de achtergrond. Hoe zou het aan de afstemming van de PS3 en monitor kunnen liggen? Ik gebruik een computermonitor met hdmi-ingang en geen tv.
De kinderen klaagden er trouwens ook over dat de auto'tjes niet goed op de controllers reageerden. Ik heb dit laatste zelf niet kunnen constateren.
Na de eerste constatering dat de auto'tjes schokkerig bewogen heb ik de PS3 opnieuw opgestart en het spel nogmaals met vier man gespeeld zonder verandering van schokkerigheid. In eerste instantie was de PS# een half uurtje aan.
Als ik drie mensen zover kan krijgen (het nodigt op deze manier niet uit tot spelen) dan wil ik nog wel eens proberen te achter halen wat het probleem precies is. En of het bijvoorbeeld uitmaakt of één of twee controllers via de usb kabel met de ps3 verbonden zijn.
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2007, 04:33:40 pm door DonPShot »

Offline Darkfreak

• n00b-pwner
  • PS3 Master
  • I r teh 1337-modz0rz
    • Darkfreak's Homepage
« Reactie #5 Gepost op: augustus 17, 2007, 04:58:04 pm »
Waarschijnlijk ligt het dan gewoon aan je monitor :') ..
Probeer in de PS3 instellingen de resolutie eens lager te zetten ;)

Must have games:

Games owned:
LittleBigPlanet, Soulcalibur 4, Metal Gear Solid 4, Devil May Cry 4 LE, Guitar Hero 3, Guitar Hero: World

Offline DonPShot

• PS3 Boss
« Reactie #6 Gepost op: augustus 17, 2007, 05:21:45 pm »
Darkfreak, waar baseer je je conclusie op dat het aan de monitor zou liggen? Of is het een grap?

Ik heb net uitgeprobeerd of het uitmaakt als er controllers via usb-kabels verbonden zijn, maar dat maakt geen zichtbaar verschil. M'n vraag was hierbij of de PS3 wel meer dan drie controllers tegelijk kan aftasten via bluetooth in voldoende hoge frequentie. Ik weet echter niet of de controller wel zijn signaal via de usb-kabel doorgeeft of dat het dan nog steeds via bluetooth gaat.
De auto'tjes en het speelveld bewegen schokkerig. De andere animatie's op het scherm echter niet!

De monitor is een lcd monitor met een resolutie van 1920 x 1200.
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2007, 05:28:55 pm door DonPShot »

Offline DonPShot

• PS3 Boss
« Reactie #7 Gepost op: augustus 17, 2007, 07:31:55 pm »
Probeer in de PS3 instellingen de resolutie eens lager te zetten ;)
Als de auto'tjes dan normaal bewegen, hoe weet je dan dat het niet aan de PS3 ligt die geen hoge resolutie en hoge verversingfrequentie aan kan als het allemaal wat complexer wordt?

Offline Darkfreak

• n00b-pwner
  • PS3 Master
  • I r teh 1337-modz0rz
    • Darkfreak's Homepage
« Reactie #8 Gepost op: augustus 17, 2007, 07:36:03 pm »
Omdat je Monitor (PC monitor!) waarschijnlijk niet in staat is om HD af te spelen ..
je monitor heeft dan misschie 720i/1080i ..
als je monitor bijvoorbeeld op 720i loopt, en de ps3 zendt uit in 1080p ..
Dan mag je blij zijn waneer je überhaupt beeld krijgt ..

Ik zou zeggen, ga met je ps3 even naar vrienden of kennisen die een (HD)TV hebben met hdmi ..
Of sluit je pc eens gewoon via AV aan op je TV ..

Is het probleem hetzelfde ..
DAN weet ik het even ook niet meer ..

Maar mijn 1e conclusie is gewoon dat je monitor de visuele output van je PS3 niet juist kan weergeven, daarom dat het beeld schocked, maar het geluid niet ;)

Must have games:

Games owned:

Offline Darkfreak

• n00b-pwner
  • PS3 Master
  • I r teh 1337-modz0rz
    • Darkfreak's Homepage
« Reactie #9 Gepost op: augustus 17, 2007, 07:38:49 pm »
Als de auto'tjes dan normaal bewegen, hoe weet je dan dat het niet aan de PS3 ligt die geen hoge resolutie en hoge verversingfrequentie aan kan als het allemaal wat complexer wordt?
Er zijn niet eens games die de mogelijkheden van de PS3 maximaal benutten ..
Dus het lijkt me sterk dat een van de huidige spellen de PS3 aan de rand van mogelijkheid brengt ..
En ook de spellen die de PS3's maximale mogelijkheden gebruiken zullen waarschijnlijk niet tot schockende beelden ofso lijden ..
Dat zou wel een hele grove productiefout zijn ..

We hebben het hier over een PS3, niet over een Xbox ..
we gaan ervan uit dat de PS3 geen grove fouten bevat xD ..

Dus eerst alle andere mogelijkheden voor fouten zoeken ..
En als alles ok blijkt te zijn, DAN bij de PS3 gaan zoeken ..

Must have games:

Games owned:

Offline DonPShot

• PS3 Boss
« Reactie #10 Gepost op: augustus 17, 2007, 08:06:55 pm »
Je bent wel vol vertrouwen, Darkfreak. Ik wil wel de verschillende mogelijkheden nagaan, maar dan op een zinnige manier. En dat is niet door het uitsluiten van de mogelijkheid dat het aan een bepaald apparaat zou liggen omdat dan het apparaat van de concurrent misschien toch niet zoveel slechter zou zijn. Kun je me nog volgen Darkfreak?
Ik zeg niet dat het niet aan mijn monitor kan liggen. Ik zeg niet dat het aan de PS3 ligt. Ik heb de mogelijkheid ook geopperd dat het aan de software kan liggen.
Ik weet het echter niet. Maar als jij oppert de resolutie van de PS3 lager te zetten wat toon je daarmee dan aan of wat sluit je dan uit?
Volledigheidshalve: mijn monitor is een Benq FP 241VW. Deze zou prima overweg moeten kunnen met HDTV en HDMI ingesteld op 1080p. Ik heb verder ook dit soort effecten niet gehad met andere spellen. Bijvoorbeeld Ridgeracer in 1080p: feilloos, vloeiend en adembenemend mooi. En de trailerfilmpjes in 1080p uit de playstationstore, geen enkel probleem.
Alleen de stap van drie spelers naar vier in calling all cars in full HD lijkt nu wat te groot voor één of ander onderdeel.
Heeft iemand anders hier al 'Calling All Cars' gedownload en gespeeld op full HD beeld (1080p) en dan ook met zijn vieren?
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2007, 08:09:01 pm door DonPShot »

Offline Darkfreak

• n00b-pwner
  • PS3 Master
  • I r teh 1337-modz0rz
    • Darkfreak's Homepage
« Reactie #11 Gepost op: augustus 17, 2007, 09:15:45 pm »
Hm ..
Gezien de monitor zou hij het aan moeten ..
Maar ik heb al eens op een ander forum gelezen dat iemand onzuiver beeld/geen beeld had op een HD-PC scherm, en op een TV goed beeld ..

Verder kan het inderdaad aan je PS3 liggen, aan een tikje in je FW, of aan het spel zelf.

Voor zover ik had begrepen was het een van de gedownloade spellen, al geprobeerd om het spel even opnieuw te downloaden?
Kan er ook aan liggen dat als je in je download of installatie "shocks" hebt, dat spellen niet/niet goed werken (dat kan ook bij de PC gebeuren ..)

Ik wil niet uitsluiten dat het een fout in de hardware van je PS3 is, maar hardware fouten zoveel mogelijk uitstellen totdat je zeker weet dat het niets anders is ..
Voor hetzelfde geld stuur je BV je PS3 op, krijg je hem "goed" terug, en lag het achteraf mss gewoon aan het spel xD ..

Hoop dat je snapt wat ik bedoel :P
(wil alleen behulpzaam zijn ^^)

(EDIT: Verdomt mooi schermpje trouwens ^^!)
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2007, 09:17:43 pm door Darkfreak »

Must have games:

Games owned:

Offline Inva1337

• PS3 Master
  • Aantal schouderklopjes: 1
« Reactie #12 Gepost op: augustus 17, 2007, 09:21:54 pm »
Het licht zeker niet aan de capaciteit. Ik weet niet of iedereen hier bekent is met de game Warhawk? Maar deze kan met 4 man splitscreen gespeelt worden op 1 ps3 en dat alle 4 online in een server, en dat heeft nog meer kracht nodig dan calling al cars denk ik ^^

Offline Darkfreak

• n00b-pwner
  • PS3 Master
  • I r teh 1337-modz0rz
    • Darkfreak's Homepage
« Reactie #13 Gepost op: augustus 17, 2007, 09:30:05 pm »
De kans dat het aan de monitor is klein (Er is nog steeds een kans!) ..
Maar gezien CallingCars een van de PSS games is, zou het gewoon een foutje in het spel/installatie kunnen zijn .. (Hopen we dan ..)

Must have games:

Games owned:

Offline DonPShot

• PS3 Boss
« Reactie #14 Gepost op: augustus 17, 2007, 09:53:24 pm »
Ik zal het morgen nog eens downloaden en installeren. Misschien helpt het.

Over het scherm ben ik voorlopig zeer tevreden. Dat kan ik echt iedereen aanraden die aan de overstap van SD naar full HD nadenkt.

Groetjes en bedankt voor het meedenken.

Shoutbox

Refresh History
  • Wessel41: Hallo iedereen.
    mei 27, 2016, 10:28:24 pm
  • Dolbyarmed: Rustig haha. PS3 is heel eind minder geworden. PS4forum.nl moet het nu over gaan nemen.
    mei 08, 2016, 01:17:06 pm
  • Coen: Yo guys. Terug van weggeweest! Hoe gaat het hier?
    mei 04, 2016, 11:03:12 am
  • Dolbyarmed: @draz heb je een PS4? we hebben ps4forum.nl pas online gezet. Alleen het loopt nog niet echt. Moeten meer leden hebben die de boel vol spammen :p
    april 28, 2016, 02:33:23 pm
  • DraZ: ik mis de hoogtij dagen van dit forum. De goede oude tijd :( .. misschien zit ik hier gewoon in een midlife crisis
    april 20, 2016, 03:39:56 am
  • thomashoyle: De Spotify app loopt na een tijdje standaard vast, bekrnde fout? oorzaak kan niet software of hardware liggen.
    januari 21, 2016, 10:21:53 pm
  • Laist1999: Ik heb de laatste tijd een probleempje met de save files van mijn spellen... Mijn playstation 3 is een tijdje terug een keertje vastgelopen tijdens het spelen van Skyrim, en hij blijft daar wat probleempjes aan over houden. Het haperen tijdens de spellen is nu al een stuk minder, maar nog blijft dit wel gebeuren. Ook worden al mijn save files, can al mijn spellen, de hele tijd verwijderd. Iemand enig idee wat de oorzaak hier van kan zijn??
    december 17, 2015, 10:56:03 pm
  • Laist1999: Heey mensen,
    december 17, 2015, 10:52:30 pm
  • ROMAC: romac
    november 25, 2015, 03:59:48 pm
  • sjonvld: Call of duty is online bagger
    november 12, 2015, 07:02:28 pm
  • Chas3r^: Misschien niet het juiste forum om dit te vragen. Maar kan iemand mij vertellen of ik mijn ps2 games kan opslaan op een ps1 memory card?
    oktober 30, 2015, 01:39:28 pm
  • semh22: ik had en jaar geleden een headset gekocht het geluid van de game en chat deed het gewoon maar sinds 2 weken kan ik alleen nog maar chatten met mijn headset en hoor ik geen game geluid(op mijn ps3) weet iemand een oplossig stuur dit dan naar: semhartman@hotmail.com
    oktober 04, 2015, 08:12:38 am
  • JASPERDESMETT: Gisteren heb ik mijn ps3 meegenomen naar ergens, en kon ik mijn spel 'MW3 call of duty' zonder probleem spelen. Nu ben ik terug thuis, alles is aangesloten maar ik heb nog steeds geen geluid op mijn spel. Maar wel op mijn ps3... Hoe komt dit??
    september 06, 2015, 11:41:27 am
  • Remco de Poel: Gister de Game call of Duty aangeschaft. Voor het spel start de nodige opdates uitgevoerd. Nu staat er bij het startscherm press (de startknop) maar 'beide' controllers reageren nergens op, geen enkele knop.. andere games geen probleem. wat is er loos??
    augustus 20, 2015, 03:34:30 pm
  • Mattice7: na synchroniseren trophys gaat rechts boven op tv scherm blauw klokje draaien en er gebeurt niets. wat moet ik doen om verder te kunnen spelen?
    juli 31, 2015, 01:02:12 pm
  • Mattice7: help
    juli 31, 2015, 01:00:42 pm
  • DraZ: welkom
    juli 11, 2015, 10:23:24 pm
  • Straaljager: Hoi allemaal net geregistreerd hier.
    juli 09, 2015, 12:46:22 pm
  • Senne_BlackOps@: hoe kan ik posten?
    juni 24, 2015, 04:43:47 pm
  • Dolbyarmed: Online of offline?
    juni 10, 2015, 12:19:30 pm

* Recent Posts

YLOD wat doe ik verkeerd? Na een maand terug stuk. door JoNeSy
[april 07, 2017, 09:42:49 pm]

PS3 kopen voor Star Wars Infinity 3.0 door JoostEpse
[november 11, 2016, 12:31:23 am]

PS3 / splinter cell door rschieving
[oktober 24, 2016, 06:43:44 am]