Advertentie

Advertentie

Advertentie

Advertentie

* Zoeken

Auteur Topic: Illegale kopie's maken de gameindustrie kapot  (gelezen 3186 keer)

Offline madcat

• PS3 Lite Gamer
  • *
  • Aantal schouderklopjes: 0
Illegale kopie's maken de gameindustrie kapot
« Gepost op: augustus 15, 2007, 12:10:11 pm »
Hackers zijn steeds opnieuw bezig met de PSP, en nu weer met de PS3. De vraag is, waarom zouden we iso's willen laden en spelen vanaf de hard disk? Waarom die illigale games altijd? Maken we zo niet onze eigen hobby kapot? Ik weet zeker als niemand het meer deed dan zouden we nog vettere games en ook veel meer vette games krijgen. Aangezien ze veel geld verliezen aan die piraterij. Films vind ik weer een ander verhaal, acteurs/actrices verdienen achterlijk veel geld en de filmindustrie verdient echt enorm veel geld, die zullen er minder last van hebben. In de wereld van games is het toch anders, de consoles leven op de games, gelukkig zijn illegale games op de PS3 stukken moeilijker. Door illegaal gamen verdient de gameindustrie minder en zien wij ook minder goede en dure games terug. Stel je voor dat GTA4 nu al uit zo zijn omdat ze van dat geld wat piraten anders hadden gestopt in hun kopie's meer mensen konden inhuren, aannemen? Stel je voor zeg! Zijn er nog meer mensen die deze mening delen? En in verhouding zijn games echt niet duur, een film heb je 90 minuten gemiddeld plezier van, een game toch wel gemiddeld een uur of 10/12. Soms wel 5x zoveel. Eigenlijk zouden alle games wat goedkoper moeten worden als iedereen tegelijk stopt met die kopie's. Iedereen aan 1 vergadertafel droppen en ze komen er wel uit :) Maar ja, dromen zijn maar dromen he..... zal wel nooit gebeuren.

vesjenzo

• Gast
Re: Illegale kopie's maken de gameindustrie kapot
« Reactie #1 Gepost op: augustus 15, 2007, 12:13:43 pm »
Lets hope é ;)
Greetz

Offline GoOdfella84

• PS3 Gamer
  • **
  • Live Life The Fullest
« Reactie #2 Gepost op: augustus 15, 2007, 07:26:26 pm »
Ik had voor de PS2 17 originele titels.
Wilde er niet eens aan beginnen om mijn mooie Playstation om te laten bouwen.
Waarom?

1. De gekopieerde spellen gingen veel eerder kapot.
2. Je had geen 100% zekerheid of het wel ging lukken met het ombouwen, dat tie niet kapot ging.
3. Geen garantie meer.
Live Free Or Die Hard.

Offline Mathijs

• PS3 Geek
  • **
« Reactie #3 Gepost op: augustus 15, 2007, 08:41:07 pm »
Je zegt nu dat het een stuk moeilijker is om voor de ps3 illegale kopies te krijgen ( maken ).
Wacht maar een half jaartje ofzo misschien wel korter ;) Is met alles zo.
Nog een optie om hem te kraken je gaat er op springen  **-

Offline passion

• PS3 Lite Gamer
  • *
  • Forget the Future, Go to the Past
« Reactie #4 Gepost op: augustus 15, 2007, 10:42:49 pm »
Eigenlijk zouden alle games wat goedkoper moeten worden als iedereen tegelijk stopt met die kopie's. Iedereen aan 1 vergadertafel droppen en ze komen er wel uit :) Maar ja, dromen zijn maar dromen he..... zal wel nooit gebeuren.

Tja het net als een visuele cirkel ofzo.

dure spellen --> Hackers gaan kraken --> Beveiligers moeten beveiligen --> spellen worden duurder --> meer hacker gaan kraken .. enz enz enz..

Als 1 van deze groepjes nou KAPT. kan de cirkel weer omgedraait worden

Offline GoOdfella84

• PS3 Gamer
  • **
  • Live Life The Fullest
« Reactie #5 Gepost op: augustus 16, 2007, 08:06:46 am »
Het is gewoon business joh.
Komt er iets nieuws op de markt dan willen ze dat weer kraken.
Net zoals met virussen die moeten gemaakt worden anders verkopen de anti-virus programmas niet meer.
Live Free Or Die Hard.

Offline Hardcorehoolie

• PS3 Hero
  • Xbox 360
« Reactie #6 Gepost op: augustus 16, 2007, 08:39:40 am »
Ik vind de spellen gewoon achterlijk duur.
Ik snap echt dat het een hoop werk is.
Maar ze kunnen nu van een oude console ook spellen maken waar je 20 euro voor betaalt?!

en ik denk wel dat het allemaal meevalt hoor, Er worden nog miljoenen exemplaren gekocht.
Mijn PS2 was ook "omgebouwd". Moest alleen eerst zo'n cdeetje erin doen, en de lade open doen enz.
Maar zo teste ik wel of ik het spel leuk vond.

Want af en toe zaten er spellen bij, die waren niet eens een euro waard. En daar zou je dan 60 euro voor betalen? d8 't nie  ;)

Offline GoOdfella84

• PS3 Gamer
  • **
  • Live Life The Fullest
« Reactie #7 Gepost op: augustus 16, 2007, 10:10:39 am »
Ik vind de spellen gewoon achterlijk duur.
Ik snap echt dat het een hoop werk is.
Maar ze kunnen nu van een oude console ook spellen maken waar je 20 euro voor betaalt?!

en ik denk wel dat het allemaal meevalt hoor, Er worden nog miljoenen exemplaren gekocht.
Mijn PS2 was ook "omgebouwd". Moest alleen eerst zo'n cdeetje erin doen, en de lade open doen enz.
Maar zo teste ik wel of ik het spel leuk vond.

Want af en toe zaten er spellen bij, die waren niet eens een euro waard. En daar zou je dan 60 euro voor betalen? d8 't nie  ;)

Mensen als jou maken de industrie kapot.
Sony en alle ontwikkelaars lopen hierdoor miljoenen mis.
Je bent niet de enige ofzo dus ik val je niet aan.
Ik attendeer je er alleen op dat het ombouwen van Playstation misschien nare gevolgen heeft in de toekomst.
Als mensen blijven kopieeren kunnen ze alles gewoon doodleuk duurder maken.
Live Free Or Die Hard.

Offline Hardcorehoolie

• PS3 Hero
  • Xbox 360
« Reactie #8 Gepost op: augustus 16, 2007, 10:33:07 am »

Mensen als jou maken de industrie kapot.
Sony en alle ontwikkelaars lopen hierdoor miljoenen mis.
Je bent niet de enige ofzo dus ik val je niet aan.
Ik attendeer je er alleen op dat het ombouwen van Playstation misschien nare gevolgen heeft in de toekomst.
Als mensen blijven kopieeren kunnen ze alles gewoon doodleuk duurder maken.

tja, ik vind soms dat ik best een spel mag testen voordat ik hem koop.
ik bedoel 65 euro vind ik persoonlijk gewoon teveel geld, voor iets wat je misschien niet eens leuk vind. Zodra ik het spel leuk vind, koop ik hem alsnog.

Verder vind ik het dan ook een topidee dat ze gratis demo's op de home zetten, zodat je deze kan downloaden en spelen. dus dat zal misschien voor meer mensen zoals mij het ombouwen schelen.

Grtz

Offline GoOdfella84

• PS3 Gamer
  • **
  • Live Life The Fullest
« Reactie #9 Gepost op: augustus 16, 2007, 10:35:30 am »
Ja idd die demos zijn een goed idee geweest.
Scheelt me ook geld die ik normaal in die PS boekjes had uitgegeven voor de demos.
Live Free Or Die Hard.

Offline nuckacola

• Moderator
  • PS3 Legend!
  • Aantal schouderklopjes: 119
  • we had joy we had fun we had united on the run
« Reactie #10 Gepost op: augustus 16, 2007, 10:56:36 pm »
Hackers zijn steeds opnieuw bezig met de PSP, en nu weer met de PS3. De vraag is, waarom zouden we iso's willen laden en spelen vanaf de hard disk? Waarom die illigale games altijd? Maken we zo niet onze eigen hobby kapot? Ik weet zeker als niemand het meer deed dan zouden we nog vettere games en ook veel meer vette games krijgen. Aangezien ze veel geld verliezen aan die piraterij. Films vind ik weer een ander verhaal, acteurs/actrices verdienen achterlijk veel geld en de filmindustrie verdient echt enorm veel geld, die zullen er minder last van hebben. In de wereld van games is het toch anders, de consoles leven op de games, gelukkig zijn illegale games op de PS3 stukken moeilijker. Door illegaal gamen verdient de gameindustrie minder en zien wij ook minder goede en dure games terug. Stel je voor dat GTA4 nu al uit zo zijn omdat ze van dat geld wat piraten anders hadden gestopt in hun kopie's meer mensen konden inhuren, aannemen? Stel je voor zeg! Zijn er nog meer mensen die deze mening delen? En in verhouding zijn games echt niet duur, een film heb je 90 minuten gemiddeld plezier van, een game toch wel gemiddeld een uur of 10/12. Soms wel 5x zoveel. Eigenlijk zouden alle games wat goedkoper moeten worden als iedereen tegelijk stopt met die kopie's. Iedereen aan 1 vergadertafel droppen en ze komen er wel uit :) Maar ja, dromen zijn maar dromen he..... zal wel nooit gebeuren.

je vergeet dat hombru de psp juist heeft groot gemaakt gast daarom koopt iedereen een psp en daarom verdient sony er veel geld aan verder zijn er van die gaste die een spel loaden en het leuk vinden en dan nog is een keer de umd gaan kopen omdat ze dan een hoesje en boekje hebben
ik zou dat nooit doen verder zeg je dat films enzo wel moet kunnen dan steel je ook van Sony hoor
en dat gelul dat er geen mooie spellen meer komen dat is ook onzin kijk maar muziek films boeken daar worden ook allemaal kopie van gemaakt en er zijn nog steeds boeken er zijn nog steeds films en ja er zijn nog steeds spellen
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2007, 10:59:02 pm door fawakaswa »

Offline madcat

• PS3 Lite Gamer
  • *
« Reactie #11 Gepost op: augustus 17, 2007, 07:40:19 am »
Ja er zijn nog steeds spellen ja, maar hoeveel meer hadden we er gehad zonder al die piraterij? Dat vraag ik me gewoon af. Het is een feit dat de industrie een hoop geld misloopt hierdoor, die ze beter hadden kunnen steken in meer of nog duurdere programmeurs bijvoorbeeld. Misschien hadden ze dan nu al het beste uit de ps3 kunnen halen of iig heel wat meer. Jaja ik filosofeer graag :) :P En wat betreft de PS3, spellen worden in de toekomst 50 gigabyte, denk je dan dat mensen nog al die moeite willen doen en die ellende te doorstaan om een kopie te spelen? Waarschijnlijk kun je de ps3 wel hacken, maar wat gebeurt er als je updates daardoor misloopt? Hebben we zin om 50 gigabyte te downloaden voor 1 spel? En dan moet je ook nog eens een blu-ray brander aanschaffen.....Kassa......!! Ja, misschien is er een manier om ze op de HDD te spelen, maar die is dan gelijk vol bijna. :) En een game uitproberen vind ik ook een slap excuus, je hebt zat demo's en op internet vind je zat reviews en previews. Desnoods huur je de game een dagje voor sure.

Offline madcat

• PS3 Lite Gamer
  • *
« Reactie #12 Gepost op: augustus 17, 2007, 07:44:05 am »
En over de psp, dat is weer een andere discussie. Ik heb de PSP gekocht omdat die er vet uit ziet, gewoon een playstation 2 in klein formaat is en de ps2 vet is en Sony gewoon goede consoles maakt. En de games natuurlijk. Dat homebrew psp groot heeft gemaakt geloof ik niet zo. Van psp games zijn er ook gewoon demo's.

Offline GoOdfella84

• PS3 Gamer
  • **
  • Live Life The Fullest
« Reactie #13 Gepost op: augustus 17, 2007, 08:18:44 am »
Ik vind dat kopieeren niet mag.
Live Free Or Die Hard.

Offline madcat

• PS3 Lite Gamer
  • *
« Reactie #14 Gepost op: augustus 17, 2007, 08:05:08 pm »
Het mag ook niet hoor :) :P

Shoutbox

Refresh History
  • Wessel41: Hallo iedereen.
    mei 27, 2016, 10:28:24 pm
  • Dolbyarmed: Rustig haha. PS3 is heel eind minder geworden. PS4forum.nl moet het nu over gaan nemen.
    mei 08, 2016, 01:17:06 pm
  • Coen: Yo guys. Terug van weggeweest! Hoe gaat het hier?
    mei 04, 2016, 11:03:12 am
  • Dolbyarmed: @draz heb je een PS4? we hebben ps4forum.nl pas online gezet. Alleen het loopt nog niet echt. Moeten meer leden hebben die de boel vol spammen :p
    april 28, 2016, 02:33:23 pm
  • DraZ: ik mis de hoogtij dagen van dit forum. De goede oude tijd :( .. misschien zit ik hier gewoon in een midlife crisis
    april 20, 2016, 03:39:56 am
  • thomashoyle: De Spotify app loopt na een tijdje standaard vast, bekrnde fout? oorzaak kan niet software of hardware liggen.
    januari 21, 2016, 10:21:53 pm
  • Laist1999: Ik heb de laatste tijd een probleempje met de save files van mijn spellen... Mijn playstation 3 is een tijdje terug een keertje vastgelopen tijdens het spelen van Skyrim, en hij blijft daar wat probleempjes aan over houden. Het haperen tijdens de spellen is nu al een stuk minder, maar nog blijft dit wel gebeuren. Ook worden al mijn save files, can al mijn spellen, de hele tijd verwijderd. Iemand enig idee wat de oorzaak hier van kan zijn??
    december 17, 2015, 10:56:03 pm
  • Laist1999: Heey mensen,
    december 17, 2015, 10:52:30 pm
  • ROMAC: romac
    november 25, 2015, 03:59:48 pm
  • sjonvld: Call of duty is online bagger
    november 12, 2015, 07:02:28 pm
  • Chas3r^: Misschien niet het juiste forum om dit te vragen. Maar kan iemand mij vertellen of ik mijn ps2 games kan opslaan op een ps1 memory card?
    oktober 30, 2015, 01:39:28 pm
  • semh22: ik had en jaar geleden een headset gekocht het geluid van de game en chat deed het gewoon maar sinds 2 weken kan ik alleen nog maar chatten met mijn headset en hoor ik geen game geluid(op mijn ps3) weet iemand een oplossig stuur dit dan naar: semhartman@hotmail.com
    oktober 04, 2015, 08:12:38 am
  • JASPERDESMETT: Gisteren heb ik mijn ps3 meegenomen naar ergens, en kon ik mijn spel 'MW3 call of duty' zonder probleem spelen. Nu ben ik terug thuis, alles is aangesloten maar ik heb nog steeds geen geluid op mijn spel. Maar wel op mijn ps3... Hoe komt dit??
    september 06, 2015, 11:41:27 am
  • Remco de Poel: Gister de Game call of Duty aangeschaft. Voor het spel start de nodige opdates uitgevoerd. Nu staat er bij het startscherm press (de startknop) maar 'beide' controllers reageren nergens op, geen enkele knop.. andere games geen probleem. wat is er loos??
    augustus 20, 2015, 03:34:30 pm
  • Mattice7: na synchroniseren trophys gaat rechts boven op tv scherm blauw klokje draaien en er gebeurt niets. wat moet ik doen om verder te kunnen spelen?
    juli 31, 2015, 01:02:12 pm
  • Mattice7: help
    juli 31, 2015, 01:00:42 pm
  • DraZ: welkom
    juli 11, 2015, 10:23:24 pm
  • Straaljager: Hoi allemaal net geregistreerd hier.
    juli 09, 2015, 12:46:22 pm
  • Senne_BlackOps@: hoe kan ik posten?
    juni 24, 2015, 04:43:47 pm
  • Dolbyarmed: Online of offline?
    juni 10, 2015, 12:19:30 pm

* Recent Posts

PS3 kopen voor Star Wars Infinity 3.0 door JoostEpse
[november 11, 2016, 12:31:23 am]

PS3 / splinter cell door rschieving
[oktober 24, 2016, 06:43:44 am]

Krijg geen updates meer binnen op ps3. door Jessicaps3
[oktober 17, 2016, 07:04:19 pm]