Advertentie

Advertentie

Advertentie

Advertentie

* Zoeken

Poll

nu je meer weet over de deze hack ga je hem kopen

ik denk het wel
13 (20.6%)
nee nooit ik ben pro sony
37 (58.7%)
ik wacht tot hij gratis = of heel goedkoop
13 (20.6%)

Totaal aantal stemmen: 55

Auteur Topic: Het grote PS3 custom firmware topic  (gelezen 130281 keer)

Offline Jamez

• PS3 Legend!
  • Aantal schouderklopjes: 123
  • Fit In or F*ck Off!
Het grote PS3 custom firmware topic
« Gepost op: augustus 20, 2010, 03:24:38 am »
Is het dan zover? Kunnen we vanaf nu games afspelen via een harde schijf? Volgens een aantal bronnen is de allereerste mod chip voor de PlayStation 3 op de markt verschenen. Deze PS Jailbreak (zo noemt de maker deze hack) zou werken met een simpele USB-stick dat de hack in enkele seconden installeert.

Er is al een filmpje op Youtube opgedoken waarbij we zien hoe deze PS Jailbreak te werk gaat. Deze Youtube-gebruiker beweert dat je met deze USB-Stick games kan backuppen op een externe harde schijf. Zo zie je in het filmpje dat hij Uncharted in zijn PlayStation steekt. Door deze Jailbreak speelt hij dan Rachet & Clank af die op zijn externe harde schijf staat. Is dit de eerste echte hack voor de PlayStation 3, of worden we allemaal om de tuin geleid en is de hack zoals vele nep? Bekijk hieronder de werking en oordeel zelf.

http://www.youtube.com/watch?v=vqYorUwbG7k&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=R6DxvQk0oJI&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=4jOEbZEkp9A&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=8IDaGne0u-4&feature=player_embedded#

Kijk deze link voor meer info:http://www.ps3news.com/PS3-Hacks/psjailbreak-playstation-3-jailbreak-for-ps3-consoles-arrives/

EDIT:

Wat de PSJailbreak nou eigenlijk echt is

Een webshop van Nederlandse afkomst heeft inmiddels de eerste exemplaar van de PSJailbreak binnen gekregen, en het is dan inmiddels ook wel ‘veilig’ om te stellen dat het hier toch allemaal wel om de real deal draait. De PlayStation 3, is gehackt. De webshop Dynamods.com  bekend van onder andere veel PSP-mods in het verleden, heeft inmiddels de USB-stick thuis liggen en ook al een video online gezet. Tevens is deze website een officiele dealer van de stick en duiken de eerste Nederlandse reviews hier op, en is er ook al een Nederlandse video tutorial die je hieronder kunt bekijken.

Part 1:
http://www.youtube.com/watch?v=7bqiS1ByAkc&feature=player_embedded

Part 2:
http://www.youtube.com/watch?v=jP7Vjq9UotA&annotation_id=annotation_583866&feature=iv

Al met al voor elke developer en uitgever een van de grootste tegenslagen waar men vier jaar lang voor gevreesd heeft. De PSJailbreak is een kopie van Sony’s eigen JIG-stick, die wordt gebruikt om de PlayStation 3 in service mode te brengen en deze zo te repareren. Hoogstwaarschijnlijk zijn de bouwtekeningen of de chip zelf uitgelekt via een Sony-medewerker en op deze manier gekloond voor het grote publiek. Door middel van het booten via de PSJailbreak stick wordt er een firmware geladen zonder restricties. Deze firmware lijkt erg veel op de firmware die wordt gebruikt op een debug PlayStation 3 en maakt het installeren van .pkg-files zonder handtekening mogelijk. Dit houdt in dat vrijwel elke boerenlul met kennis van PPU/SPU coding en in het bezit is van de private leaked Sony SDK 1.92 zijn code kan compilen en uit kan voeren op de PlayStation 3 als applicatie.

Niet alleen houdt dit in dat er treurig genoeg ISO-loaders gemaakt kunnen worden maar mensen kunnen nu ook volledig zelf een applicatie ontwikkelen voor de PlayStation 3, denk hierbij aan videospelers, homebrew games, Media Center Software, Custom Firmware flashers etc. de mogelijkheden zijn eindeloos. De reden dat het ook Jailbreak heet is omdat het te vergelijken valt met de iPhone en iPad. En wat dan zonde is om te zien is dat veel mensen het meteen associëren met het spelen van illegale games, terwijl dat in veel gevallen niet eens aan de orde is. Want laten we als voorbeeld XBMC nemen, hoe blij zul je zijn als je de PlayStation 3 om kan toveren in een XBMC-monster? Dat betekent Uitzending Gemist, SBS gemist, je hele DivX library op je PS3, HD-films, ondersteuning voor alle codecs…is de PSJailbreak nog steeds een slecht ding?

Fake Of Real?
« Laatst bewerkt op: september 25, 2010, 11:27:20 pm door Jamez »

Offline KingOfPop1981

• Twitter: KingOfPop1981.
  • Global Moderator
  • PS3 Legend!
  • Aantal schouderklopjes: 183
  • PS3 met 500GB HDD! Crazy but happy!
    • Suzuki Maniacs
Re: Het grote PS3 custom firmware topic
« Reactie #1 Gepost op: augustus 20, 2010, 03:58:39 am »
Moeilijk te zeggen fake of real. Eens kijken wat de komende dagen wordt gepost. Denk voor Sony als het real is redelijk makkelijk te tracen is of je speelt vanaf disc of HDD waardoor een ban gelukkig ook heel makkelijk te geven is.

En er zit een andertje onder het gras. Externe HDD's worden alleen gelezen fat32 geformateerd. Dit brengt met zich mee dat bestanden niet groter kunnen zijn dan 4GB. En de meeste spellen zijn veel en veel groter. Zeker de games die de laatste tijd zijn uitgekomen. Wat ouder games vallen soms wel binnen de 4GB.

Op dit moment neig ik dus meer te zeggen fake.
« Laatst bewerkt op: augustus 20, 2010, 04:49:19 am door KingOfPop1981 »

Offline Jamez

• PS3 Legend!
  • Fit In or F*ck Off!
« Reactie #2 Gepost op: augustus 20, 2010, 04:56:49 am »
Moeilijk te zeggen fake of real. Eens kijken wat de komende dagen wordt gepost. Denk voor Sony als het real is redelijk makkelijk te tracen is of je speelt vanaf disc of HDD waardoor een ban gelukkig ook heel makkelijk te geven is.

En er zit een andertje onder het gras. Externe HDD's worden alleen gelezen fat32 geformateerd. Dit brengt met zich mee dat bestanden niet groter kunnen zijn dan 4GB. En de meeste spellen zijn veel en veel groter. Zeker de games die de laatste tijd zijn uitgekomen. Wat ouder games vallen soms wel binnen de 4GB.

Heb je gelijk in,daar hadden ik en me maat het ook meteen over.
We vroegen ons ook af hoe hij die games op de zijn Externe HDD kreeg want je kunt namelijk geen Blue-ray bestand uploaden.

Offline mototje

• PS3 Hero
  • Aantal schouderklopjes: 0
  • psn: "mototjesk8brd" zeg ff dat je NL bent
« Reactie #3 Gepost op: augustus 20, 2010, 12:12:09 pm »

daar zeg je wat... denk zelf ook dat het fake is.

Offline DraZ

• PS3 Legend!
  • Aantal schouderklopjes: 78
  • PSN: DraZziE
    • linkedin
« Reactie #4 Gepost op: augustus 20, 2010, 12:49:50 pm »
ik heb er geen mening over, maar hou dit wel in de gaten :)

Platinum Trophies: Fallout 3 - Ratchet&Clank:ACIT - Call of Duty:MW2 -  Bioshock - Borderlands - Fallout: New Vegas - Mafia 2 - The elder scrolls V: Skyrim - Borderlands 2

Offline Hoolz

• PS3 Guru!
  • Aantal schouderklopjes: 61
« Reactie #5 Gepost op: augustus 20, 2010, 02:31:34 pm »
Is geen fake, het bedrijf dat deze 'hack' geproduceerd heeft heeft een grote naam en die zullen ze niet zomaar te schande maken om zo'n groot bericht het internet op te gooien,

Sterker nog, Sony heeft er al een reactie op gegeven en het zou gaan om firmware 3.42, en dat de USB poorten gedeactiveerd worden totdat de hack eruit is gewerkt geloof ik...

Edit:

PS3 Firmware (v3.42) Update
The next system software update for the PlayStation 3 (PS3) system will be released on August 19, 2010 (JST), and will disable the USB ports that are available on all PS3 systems, launched in November 2006. Due to security concerns, Sony Computer Entertainment will remove the functionality through the 3.42 system software update.
In addition, disabling the USB ports will help ensure that PS3 owners will continue to have access to the broad range of gaming and entertainment content from SCE and its content partners on a more secure system.
Consumers and organizations that currently use the USB ports can choose not to upgrade their PS3 systems, although the following features will no longer be available;
* Ability to sign in to PlayStation Network and use network features that require signing in to PlayStation Network, such as online features of PS3 games and chat
* Playback of PS3 software titles or Blu-ray Disc videos that require PS3 system software version 3.42 or later
* Playback of copyright-protected videos that are stored on a media server (when DTCP-IP is enabled under Settings)
* Use of new features and improvements that are available on PS3 system software 3.42 or later
Additional information about PS3 firmware updates, including v3.42 (once it becomes available), can be found here:http://us.playstation.com/support/sy.../ps3/index.htm

Offline Jamez

• PS3 Legend!
  • Fit In or F*ck Off!
« Reactie #6 Gepost op: augustus 20, 2010, 02:38:15 pm »
Hmm daar zeg je wat Hoolz,hoe weet dat het een groot bedrijf is?
Het is wel weer mooi dat sony meteen in de tegenaanval gaat,Wat overigens meer dan logisch is.

Offline nuckacola

• Moderator
  • PS3 Legend!
  • Aantal schouderklopjes: 119
  • we had joy we had fun we had united on the run
« Reactie #7 Gepost op: augustus 20, 2010, 03:21:33 pm »
dit is echt jongen maxconsole heeft hem ook al getest en als hun zeggen dat het echt is dan is het echt

die wij is ook fat 32 en daar ken je ook spellen op zetten die groter zijn
dan hou je de wii gewoon voor de gek en denkt ie dat het wel fat is

ook homebruw moet er op gaan werken heel erg moi updateje voor de ps3
alleen zal online spelen er mischien niet in zitten

Offline Jamez

• PS3 Legend!
  • Fit In or F*ck Off!
« Reactie #8 Gepost op: augustus 20, 2010, 03:23:39 pm »
dit is echt jongen maxconsole heeft hem ook al getest en als hun zeggen dat het echt is dan is het echt

die wij is ook fat 32 en daar ken je ook spellen op zetten die groter zijn
dan hou je de wii gewoon voor de gek en denkt ie dat het wel fat is

ook homebruw moet er op gaan werken heel erg moi updateje voor de ps3
alleen zal online spelen er mischien niet in zitten

Yep,dat is dan het grootste min punt ervoor. zou sony eigenlijk kunnen zien wie er games van zijn HDD of gewoon van disc speelt? dat vraag ik me namelijk af,stel ze kunnen het zien dan is een perm ban makkelijk te geven.

Mensen vergeet niet dat dit 'ENKEL' een optie is die je games op je HDD zet en dus je HDD of ps3 easy mee kunt nemen zonder al de doosjes van je games.
« Laatst bewerkt op: augustus 20, 2010, 03:44:13 pm door Jamez »

Offline nuckacola

• Moderator
  • PS3 Legend!
« Reactie #9 Gepost op: augustus 20, 2010, 04:03:29 pm »
en homebruw ps2 en psx spellen bovendien gaan we als dit echt is een ruil topic maken en verzend gewoon iedereen even zijn spellen aan elkaar :) want een ps3 spel loaden is best nog wel een werkje met peer 2 peer

Offline Jamez

• PS3 Legend!
  • Fit In or F*ck Off!
« Reactie #10 Gepost op: augustus 20, 2010, 04:05:27 pm »
en homebruw ps2 en psx spellen bovendien gaan we als dit echt is een ruil topic maken en verzend gewoon iedereen even zijn spellen aan elkaar :) want een ps3 spel loaden is best nog wel een werkje met peer 2 peer

whaha inderdaad,eindelijk Crash bandicoot,jake &daxter en spyro op de ps3 :D
maar Nucka vertel mij is hoe upload jij dan een blue-ray bestand,zoiezo te groot en het kan gewoon niet.

Offline KingOfPop1981

• Twitter: KingOfPop1981.
  • Global Moderator
  • PS3 Legend!
  • Aantal schouderklopjes: 183
  • PS3 met 500GB HDD! Crazy but happy!
    • Suzuki Maniacs
« Reactie #11 Gepost op: augustus 20, 2010, 04:09:59 pm »
Uploaden online gaat wel alleen je PS3 kan geen bestanden groter dan 4GB lezen. En daarom denk ik dat het fake is. En de geruchten over fake worden online steeds sterker.

Offline nuckacola

• Moderator
  • PS3 Legend!
« Reactie #12 Gepost op: augustus 20, 2010, 04:23:05 pm »
zolang dit nog op qj staat ga ik er van uit dat het echt is

Posted Aug 20, 2010 at 1:19AM by Ryan F.

Listed in: PS3 Tags: hack, jailbreak, ps jailbreak Ó74 QJ

So here it is folks, the PS JailBreak, user friendly USB plug and play dumping solution that claims to run games on your PS3 without the need to insert the original disc. According to the products official site:

PS Jailbreak is a USB plug and play solution that installs in seconds, keeping your valid warranty seal in tact.

Easy to use installer and GUI takes you step by step.

Compatible with all production models FAT and SLIM. Supports all regions: USA, JAP, PAL and KOREA

PS Jailbreak disables forced software updates and will never brick your console.

Supports all games (it does not allow backups of bluray movies , dvd movies , or past consoles games)

Backup games to your internal hard drive or external hard drive through USB, and boot directly off GUI. Eliminating the need for expensive blueray burners and costly blank media.

Play backups off your hard drives 2x as fast as off the blueray drive. This eliminates lags and glitches to provide you with smoother game play.

Open up your console to a new generation of homebrew applications. Load homebrew apps/games off any USB hard drive/flash drive.

Fully updatable with new features/updates by connecting PS Jailbreak to any computers USB port.

Could it be real? Here, you'll be the judge:

dit zou echt te mooi zijn dat was de pandora hack van de psp ook
grote kans dat een hacker shit heeft gelekt aan een verkeerde tester en die wordt straks heel rijk

Offline nuckacola

• Moderator
  • PS3 Legend!
« Reactie #13 Gepost op: augustus 20, 2010, 04:31:39 pm »
mischien gaat sony nu we de usb poorten update dat ze het niet meer doen net als met de andere OS lol moest ik even kwijt

dolbyarmed

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 20, 2010, 04:58:39 pm »
ik zie nut er niet van in om het op HDD te zetten ;)   ja makkelijker met games verwisselen. 

Shoutbox

Refresh History
  • Wessel41: Hallo iedereen.
    mei 27, 2016, 10:28:24 pm
  • Dolbyarmed: Rustig haha. PS3 is heel eind minder geworden. PS4forum.nl moet het nu over gaan nemen.
    mei 08, 2016, 01:17:06 pm
  • Coen: Yo guys. Terug van weggeweest! Hoe gaat het hier?
    mei 04, 2016, 11:03:12 am
  • Dolbyarmed: @draz heb je een PS4? we hebben ps4forum.nl pas online gezet. Alleen het loopt nog niet echt. Moeten meer leden hebben die de boel vol spammen :p
    april 28, 2016, 02:33:23 pm
  • DraZ: ik mis de hoogtij dagen van dit forum. De goede oude tijd :( .. misschien zit ik hier gewoon in een midlife crisis
    april 20, 2016, 03:39:56 am
  • thomashoyle: De Spotify app loopt na een tijdje standaard vast, bekrnde fout? oorzaak kan niet software of hardware liggen.
    januari 21, 2016, 10:21:53 pm
  • Laist1999: Ik heb de laatste tijd een probleempje met de save files van mijn spellen... Mijn playstation 3 is een tijdje terug een keertje vastgelopen tijdens het spelen van Skyrim, en hij blijft daar wat probleempjes aan over houden. Het haperen tijdens de spellen is nu al een stuk minder, maar nog blijft dit wel gebeuren. Ook worden al mijn save files, can al mijn spellen, de hele tijd verwijderd. Iemand enig idee wat de oorzaak hier van kan zijn??
    december 17, 2015, 10:56:03 pm
  • Laist1999: Heey mensen,
    december 17, 2015, 10:52:30 pm
  • ROMAC: romac
    november 25, 2015, 03:59:48 pm
  • sjonvld: Call of duty is online bagger
    november 12, 2015, 07:02:28 pm
  • Chas3r^: Misschien niet het juiste forum om dit te vragen. Maar kan iemand mij vertellen of ik mijn ps2 games kan opslaan op een ps1 memory card?
    oktober 30, 2015, 01:39:28 pm
  • semh22: ik had en jaar geleden een headset gekocht het geluid van de game en chat deed het gewoon maar sinds 2 weken kan ik alleen nog maar chatten met mijn headset en hoor ik geen game geluid(op mijn ps3) weet iemand een oplossig stuur dit dan naar: semhartman@hotmail.com
    oktober 04, 2015, 08:12:38 am
  • JASPERDESMETT: Gisteren heb ik mijn ps3 meegenomen naar ergens, en kon ik mijn spel 'MW3 call of duty' zonder probleem spelen. Nu ben ik terug thuis, alles is aangesloten maar ik heb nog steeds geen geluid op mijn spel. Maar wel op mijn ps3... Hoe komt dit??
    september 06, 2015, 11:41:27 am
  • Remco de Poel: Gister de Game call of Duty aangeschaft. Voor het spel start de nodige opdates uitgevoerd. Nu staat er bij het startscherm press (de startknop) maar 'beide' controllers reageren nergens op, geen enkele knop.. andere games geen probleem. wat is er loos??
    augustus 20, 2015, 03:34:30 pm
  • Mattice7: na synchroniseren trophys gaat rechts boven op tv scherm blauw klokje draaien en er gebeurt niets. wat moet ik doen om verder te kunnen spelen?
    juli 31, 2015, 01:02:12 pm
  • Mattice7: help
    juli 31, 2015, 01:00:42 pm
  • DraZ: welkom
    juli 11, 2015, 10:23:24 pm
  • Straaljager: Hoi allemaal net geregistreerd hier.
    juli 09, 2015, 12:46:22 pm
  • Senne_BlackOps@: hoe kan ik posten?
    juni 24, 2015, 04:43:47 pm
  • Dolbyarmed: Online of offline?
    juni 10, 2015, 12:19:30 pm

* Recent Posts

PS3 kopen voor Star Wars Infinity 3.0 door JoostEpse
[november 11, 2016, 12:31:23 am]

PS3 / splinter cell door rschieving
[oktober 24, 2016, 06:43:44 am]

Krijg geen updates meer binnen op ps3. door Jessicaps3
[oktober 17, 2016, 07:04:19 pm]