Advertentie

Advertentie

Advertentie

Advertentie

* Zoeken

Auteur Topic: PS3 slim (black screen)  (gelezen 3072 keer)

Offline Shy guy

• PS3 Newbie
  • *
  • Aantal schouderklopjes: 0
PS3 slim (black screen)
« Gepost op: augustus 01, 2010, 06:40:20 pm »
Beste gasten,

Het probleem is het volgende:

Tegen het einde van MGS4 vroeg de game mij om het spel op te slaan en wilde ik een oude save game overschrijven. Helaas liep mijn PS3 slim vast en kon ik opnieuw dezelfde level spelen. Vervolgens de game uitgespeeld en merkte ik dat hij wel heel traag was geworden. PS3 uitgemaakt en opnieuw gestart: opeens zat hij vast in het blauwe laadscherm ... en nu zie ik alleen zwart beeld ...

Heb AV + HDMI kabels gebruikt en ben in het geheime RESTORE menu gekomen. Het probleem is dat hij nu wel de restore doet, maar op 19 % vastzit. Ik heb dat ding echt amper 2 weken geleden gehaald bij de Media Markt.

Wat kan ik doen? Kennen jullie dit probleem?

Alvast bedankt! ;-)
« Laatst bewerkt op: augustus 01, 2010, 07:43:33 pm door Shy guy »

Offline psp1980

• PS3 Addict
Re: PS3 slim (black screen)
« Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2010, 07:25:13 pm »
ik heb er nog niet eerder van gehoord maar, ik denk dat je een bezoekje aan media markt moet brengen aangezien hij nog maar 2 weken oud is. vaak wil het restore menu wel wat helpen.

Offline Jamez

• PS3 Legend!
  • Aantal schouderklopjes: 123
  • Fit In or F*ck Off!
« Reactie #2 Gepost op: augustus 01, 2010, 07:31:25 pm »
keer helemaal stroom afhalen en dan opnieuw restoren. ;)

Offline Shy guy

• PS3 Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: augustus 01, 2010, 07:58:31 pm »
keer helemaal stroom afhalen en dan opnieuw restoren. ;)

Gedaan! Heb nu weer het berichtje gehad: hard disk file is corrupted .. you have to restore it ...
Blijft al 5 minuten vasthangen op 19 % als ik het wil proberen ...

ik heb er nog niet eerder van gehoord maar, ik denk dat je een bezoekje aan media markt moet brengen aangezien hij nog maar 2 weken oud is. vaak wil het restore menu wel wat helpen.

Een laatste keer de Restore PS3 system geprobeerd. Er staat even dat hij bezig is het het restoren van de default settings en daarna verlies ik het beeldsignaal volledig (zowel via AV als de HDMI) ...

Wat ben ik blij dat ik MGS4 net had uitgespeeld. Om alles in de game opnieuw weer te gaan spelen ... whahaha :D

Thanks nog voor de feedback! ;-)

Offline Jamez

• PS3 Legend!
  • Fit In or F*ck Off!
« Reactie #4 Gepost op: augustus 01, 2010, 08:05:20 pm »
formatteer je HDD is met je pc/laptop en stop hem daarna in je ps3.

Offline psp1980

• PS3 Addict
« Reactie #5 Gepost op: augustus 02, 2010, 10:08:31 am »
ik heb het vage vermoeden dat je hdd niet goed is als ik je eerste post lees en daarna de tweede. ik zou er verder niet te veel mee omklooien hij is nog maar 2 weken oud dus terug dat ding naar de mediamarkt en een andere vragen.

Offline Jamez

• PS3 Legend!
  • Fit In or F*ck Off!
« Reactie #6 Gepost op: augustus 02, 2010, 10:43:28 am »
ik heb het vage vermoeden dat je hdd niet goed is als ik je eerste post lees en daarna de tweede. ik zou er verder niet te veel mee omklooien hij is nog maar 2 weken oud dus terug dat ding naar de mediamarkt en een andere vragen.

Als er iets met de HDD gewoon ff eentje van 250GB of 500GB in douwen he,net zo makkelijk.

Offline Crimby

• PS3 Master
  • Aantal schouderklopjes: 20
  • Who said I was a Geek??
« Reactie #7 Gepost op: augustus 02, 2010, 10:49:34 am »
ik zou niks doen, vandaag naar media markt gaan en een nieuwe krijgen... 2 weken... waarom iets zelf doen als er nog garantie op zit? je hebt niet voor niks garantie....

Offline Shy guy

• PS3 Newbie
  • *
« Reactie #8 Gepost op: augustus 02, 2010, 11:34:46 am »
ik zou niks doen, vandaag naar media markt gaan en een nieuwe krijgen... 2 weken... waarom iets zelf doen als er nog garantie op zit? je hebt niet voor niks garantie....

Ik kom zonet terug van de Media Markt. Antwoord: aangezien het om een console gaat, kunnen wij hem alleen opsturen voor reparatie (3-5 weken wachttijd) of u kunt zelf Sony bellen om hem op te laten halen (10 dagen wachttijd).

Mij hebben ze niet een nieuwe console aangeboden. Ik had al op Internet gekeken om zelf Sony te benaderen, maar verschillende mensen zeiden al dat Sony meestal die 10 dagen bijna nooit haalt om hem te fixen.

Het grappige is ook dat toen ik de PS3 in de winkel haalde en de doos optilde, ik al bij mijzelf dacht: hoe groot is de kans dat ik een failure krijg???  :-)))

Offline Jamez

• PS3 Legend!
  • Fit In or F*ck Off!
« Reactie #9 Gepost op: augustus 02, 2010, 11:41:24 am »
hoe oud is die ps3 nu? 3dagen? volgens mij mag je hem dan nog omruilen,
Maja  ik ben nooit zo blij geweest met de Garantie-handelingen van MM.
Ik zou dan toch Sony benaderen en vervelend dat het gebeurd is man,zelf nooit problemen gehad met mijn ps3.
Wat je ook nog kunt doen is even 'KingOfPop1981' Benaderen want hij weet aardig wat van ps3's dus hij kan je eventueel helpen. ;)

Offline Shy guy

• PS3 Newbie
  • *
« Reactie #10 Gepost op: augustus 02, 2010, 11:47:19 am »
hoe oud is die ps3 nu? 3dagen? volgens mij mag je hem dan nog omruilen,
Maja  ik ben nooit zo blij geweest met de Garantie-handelingen van MM.
Ik zou dan toch Sony benaderen en vervelend dat het gebeurd is man,zelf nooit problemen gehad met mijn ps3.
Wat je ook nog kunt doen is even 'KingOfPop1981' Benaderen want hij weet aardig wat van ps3's dus hij kan je eventueel helpen. ;)

16 juli 2010 had ik hem gehaald. Bij Saturn was hij toendertijd 249 euro en Media Markt geeft de laagste-prijs garantie, dus ik had hem daar gehaald. Ze zeiden dat binnen 14 dagen hij gewoon teruggebracht kan worden, mocht er iets mis zijn. Probleem is dat mijn HD raar deed op dag 16 .. Pffff .... Nu maar afwachten en kijken hoe in welke staat ik hem terugkrijg ... Geeft Sony trouwens 2 jaar garantie op de huidige PS3?

Thanks voor de adviezen! ;-)

Offline Jamez

• PS3 Legend!
  • Fit In or F*ck Off!
« Reactie #11 Gepost op: augustus 02, 2010, 11:54:42 am »
16 juli 2010 had ik hem gehaald. Bij Saturn was hij toendertijd 249 euro en Media Markt geeft de laagste-prijs garantie, dus ik had hem daar gehaald. Ze zeiden dat binnen 14 dagen hij gewoon teruggebracht kan worden, mocht er iets mis zijn. Probleem is dat mijn HD raar deed op dag 16 .. Pffff .... Nu maar afwachten en kijken hoe in welke staat ik hem terugkrijg ... Geeft Sony trouwens 2 jaar garantie op de huidige PS3?

Thanks voor de adviezen! ;-)

Yep, en als je een gerepareerde van iemand Sony terug krijgt weet ik niet of je daar dan die 3maanden garantie van een gepareerde bij jou 2jarige garantie er bij krijgt. ;)

Offline psp1980

• PS3 Addict
« Reactie #12 Gepost op: augustus 02, 2010, 11:58:28 am »
ik denk dat je het beste af bent alles door sony te laten regelen, heb uit diverse verhalen dat de service van mediamarkt te wensen over laat. bij sony zul je hem ook wel langer dan 10 dagen kwijt zijn, maar de wachttijd bij mediamarkt zal zeker eerder 5 dan 3 weken duren. misschien nog een idee heb je een vriend of kennis met een ps3 wissel de hdd eens met elkaar, weet niet of dat ook consequenties heeft voor de garantie zit volgens mij geen zegel of iets dergelijks op. je kan dus een andere hdd in jou ps3 testen of jou hdd in een andere ps3 testen en kijken of je daar wel iets kan restoren. geeft hij dan ook dezelfde fout dan is het je hdd, werkt hij daarin echter wel dan zal de fout waarschijnlijk in je ps3 zitten.

Offline Shy guy

• PS3 Newbie
  • *
« Reactie #13 Gepost op: augustus 02, 2010, 12:05:00 pm »
ik denk dat je het beste af bent alles door sony te laten regelen, heb uit diverse verhalen dat de service van mediamarkt te wensen over laat. bij sony zul je hem ook wel langer dan 10 dagen kwijt zijn, maar de wachttijd bij mediamarkt zal zeker eerder 5 dan 3 weken duren. misschien nog een idee heb je een vriend of kennis met een ps3 wissel de hdd eens met elkaar, weet niet of dat ook consequenties heeft voor de garantie zit volgens mij geen zegel of iets dergelijks op. je kan dus een andere hdd in jou ps3 testen of jou hdd in een andere ps3 testen en kijken of je daar wel iets kan restoren. geeft hij dan ook dezelfde fout dan is het je hdd, werkt hij daarin echter wel dan zal de fout waarschijnlijk in je ps3 zitten.

Aangezien hij nog "vers" is, kan ik hem inderdaad aan Sony overlaten. De logica klopt wel over het verwisselen van de HD.
Het blijft toch vaag allemaal .... Ik heb twee jaar garantie en ik ben NIET van plan om die 250 euro te laten schieten. Het is veel geld ... Laat staan als je hem voor 600 euro had gehaald! 

Offline Jamez

• PS3 Legend!
  • Fit In or F*ck Off!
« Reactie #14 Gepost op: augustus 02, 2010, 12:41:44 pm »

Wss is er iets met de HDD,ik zou als ik hem was gewoon een HDD van 500Gb kopen(tegenwoordig niet duur meer zo'n 60 a 70 euro)dan paar weken bij Sony laten.maja probeer paar eerst maar is een andere HDD van een kennis want als dat al niet werk is het jou ps3 zoals Psp1980 al zei.

Shoutbox

Refresh History
  • Wessel41: Hallo iedereen.
    mei 27, 2016, 10:28:24 pm
  • Dolbyarmed: Rustig haha. PS3 is heel eind minder geworden. PS4forum.nl moet het nu over gaan nemen.
    mei 08, 2016, 01:17:06 pm
  • Coen: Yo guys. Terug van weggeweest! Hoe gaat het hier?
    mei 04, 2016, 11:03:12 am
  • Dolbyarmed: @draz heb je een PS4? we hebben ps4forum.nl pas online gezet. Alleen het loopt nog niet echt. Moeten meer leden hebben die de boel vol spammen :p
    april 28, 2016, 02:33:23 pm
  • DraZ: ik mis de hoogtij dagen van dit forum. De goede oude tijd :( .. misschien zit ik hier gewoon in een midlife crisis
    april 20, 2016, 03:39:56 am
  • thomashoyle: De Spotify app loopt na een tijdje standaard vast, bekrnde fout? oorzaak kan niet software of hardware liggen.
    januari 21, 2016, 10:21:53 pm
  • Laist1999: Ik heb de laatste tijd een probleempje met de save files van mijn spellen... Mijn playstation 3 is een tijdje terug een keertje vastgelopen tijdens het spelen van Skyrim, en hij blijft daar wat probleempjes aan over houden. Het haperen tijdens de spellen is nu al een stuk minder, maar nog blijft dit wel gebeuren. Ook worden al mijn save files, can al mijn spellen, de hele tijd verwijderd. Iemand enig idee wat de oorzaak hier van kan zijn??
    december 17, 2015, 10:56:03 pm
  • Laist1999: Heey mensen,
    december 17, 2015, 10:52:30 pm
  • ROMAC: romac
    november 25, 2015, 03:59:48 pm
  • sjonvld: Call of duty is online bagger
    november 12, 2015, 07:02:28 pm
  • Chas3r^: Misschien niet het juiste forum om dit te vragen. Maar kan iemand mij vertellen of ik mijn ps2 games kan opslaan op een ps1 memory card?
    oktober 30, 2015, 01:39:28 pm
  • semh22: ik had en jaar geleden een headset gekocht het geluid van de game en chat deed het gewoon maar sinds 2 weken kan ik alleen nog maar chatten met mijn headset en hoor ik geen game geluid(op mijn ps3) weet iemand een oplossig stuur dit dan naar: semhartman@hotmail.com
    oktober 04, 2015, 08:12:38 am
  • JASPERDESMETT: Gisteren heb ik mijn ps3 meegenomen naar ergens, en kon ik mijn spel 'MW3 call of duty' zonder probleem spelen. Nu ben ik terug thuis, alles is aangesloten maar ik heb nog steeds geen geluid op mijn spel. Maar wel op mijn ps3... Hoe komt dit??
    september 06, 2015, 11:41:27 am
  • Remco de Poel: Gister de Game call of Duty aangeschaft. Voor het spel start de nodige opdates uitgevoerd. Nu staat er bij het startscherm press (de startknop) maar 'beide' controllers reageren nergens op, geen enkele knop.. andere games geen probleem. wat is er loos??
    augustus 20, 2015, 03:34:30 pm
  • Mattice7: na synchroniseren trophys gaat rechts boven op tv scherm blauw klokje draaien en er gebeurt niets. wat moet ik doen om verder te kunnen spelen?
    juli 31, 2015, 01:02:12 pm
  • Mattice7: help
    juli 31, 2015, 01:00:42 pm
  • DraZ: welkom
    juli 11, 2015, 10:23:24 pm
  • Straaljager: Hoi allemaal net geregistreerd hier.
    juli 09, 2015, 12:46:22 pm
  • Senne_BlackOps@: hoe kan ik posten?
    juni 24, 2015, 04:43:47 pm
  • Dolbyarmed: Online of offline?
    juni 10, 2015, 12:19:30 pm

* Recent Posts

PS3 kopen voor Star Wars Infinity 3.0 door JoostEpse
[november 11, 2016, 12:31:23 am]

PS3 / splinter cell door rschieving
[oktober 24, 2016, 06:43:44 am]

Krijg geen updates meer binnen op ps3. door Jessicaps3
[oktober 17, 2016, 07:04:19 pm]