Advertentie

Advertentie

Advertentie

Advertentie

* Zoeken

Auteur Topic: Handleiding: geen UPNP geen wifi en een router met slechte upnp verbinding  (gelezen 2113 keer)

Offline xXQuatroXx

• PS3 Newbie
  • *
  • Aantal schouderklopjes: 0
  • I am the god of war!!!

Dit is een handleiding voor:

Netwerk en Internet verbinding voor je PS3 via je PC.

Waarom deze handleiding?
Er zijn veel mensen die geen wifi/draadloze internet verbinding hebben en er zijn ook veel mensen die een router hebben met een slecht ondersteunende UPNP (Universal Plug and Play)

Je PS3 heeft een stabile en beschikbare UPNP connectie nodig om zonder problemen te kunnen internetten / chatten en online te gamen. Als je router dit dus niet heeft of niet goed mee omgaat, dan kan je dat met deze handleiding omzeilen.

Wat hebben we nodig?

1. èèn extra netwerk poort op je pc
2. èèn Cross UTP CAT.5 kabel
3. een bestaande internet connectie op je pc

Ik gebruik Windows XP / dus voor Vista zal het een misschien een tikkie anders zijn.

1. We beginnen met het maken van een UTP CAT.5 Crosskabel

Kijk voor meer info over het maken van een crosskabel op:
http://www.scintilla.utwente.nl/commissies/stores/service/crosslink.html

2. Zorg dat je een vrije netwerk poort hebt op je pc en sluit de pc en de ps3
    op elkaar aan. Het maakt niet uit welke connector waar komt.

3. We ga nu eerst je pc configureren, zorg er voor dat je firewall tijdelijk
    uitstaat en dat
    de windows firewall functioneerd maar ook op de selectie  uitgeschakeld staat,
    dit i.b.m. het correct werken van windows ICS . (meer info over ICS kan je
    vinden in de windows help functie(s).

4. We gaan nu je bestaande internet verbinding delen naar die van je ps3 netwerk(kaart).

5. Ga naar je netwerk-verbindingen en klik met de rechter muis knop op de
    netwerkkaart die nu internet verbinding heeft en is aangesloten op het netwerk en klik
    op eigenschappen.

6. Klik op het tabblad "geavanceerd"

7. Bij "internet-verbinding delen" vink je de 2 vakjes aan. en type bij "verbindingen
    voor het thuis netwerk" de naam van de netwerkkaart in waar op de crosskabel is
    aangesloten. Als alles goedverlopen is, zal er nu een gedeelde internet verbinding zijn
    ontstaan.

8. Klik met de rechter muis knop op de netwerkkaart waar de crosskabel in zit
    en klik op eigenschappen.

9. Je staat automatisch in het tabblad "algemeen" en selecteer onder aan de lijst "internet
    -protocool (TCP/IP)" en klik op eigenschappen.

10.  Nu vullen we hier alleen een IP adres in en een Subnetmask.
       Neem voor het gemaak even 192.168.2.100 voor het IP Adres en voor subnetmark de
       standaard 255.255.255.0. We vullen geen DNS in. Klik op OK.

ZO dat is alles voor de PC.

Nu naar de ps3 waar we alleen nog maar wat handmatige instellingen moeten verrichten.

1. Start je PS3

2. Ga naar instellingen-->Netwerk Instellingen en neem de volgende instellingen over:

Internetverbinding: Ingeschakeld
Verbindings Methode: Verbinding met kabel
Snelheid en Duplex: Automatisch Detecteren
Adres instellingen: Handmatig
IP-Adres: 192.168.2.101 (deze maakt verbinding met je PC via de crosskabel)
Subnetmask: 255.255.255.0
Standaard Router: 192.168.2.100 (dit is de netwerkkaart op je PC waar de crosskabel opaangesloten is.

Primaire DNS: 192.168.xxx.xxx (hier moet je het ip adres in vullen van de gedeelde netwerkkaart, dit kan je opzoeken door in windows op start-->uitvoeren te klikken en CMD in te typen. Type dan in de Zwarte dos box "ipconfig" en druk op enter. Boven in staat het huidige ip adres van jou pc.) (hier mee wordt dus niet het WAN maar het LAN adres bedoeld)

Secondaire DNS: xxx.xxx.xxx.xxx(hier moet je het dns adres in vullen van de gedeelde netwerkkaart, dit kan je opzoeken door in windows op start-->uitvoeren te klikken en CMD in te typen. Type dan in de Zwarte dos box "ipconfig /all" en druk op enter. Kijk waar je het zojuist gevonde IP adres van hier boven bij ziet staan en hier zul je ook 1 van de 2 dns servers zien staan, kies de 1e die je ziet staan.)

Mac Adres: xx:xx:xx:xx:xx:xx (dit is per ps3 verschillend)

MTU: Automatisch

Proxy Server: Niet gebruiken

UPnP: Beschikbaar (jaja nu wel  O00 )

Nat-Type: Type 2

Na dat deze instellingen zijn ingevoerd, kan je via je ps3 internetten chatten en online gamen.

Test  je internet verbinding op de ps3.

Veel Succes  ;)
« Laatst bewerkt op: maart 09, 2009, 10:40:08 pm door xXQuatroXx »

Shoutbox

Refresh History
  • Wessel41: Hallo iedereen.
    mei 27, 2016, 10:28:24 pm
  • Dolbyarmed: Rustig haha. PS3 is heel eind minder geworden. PS4forum.nl moet het nu over gaan nemen.
    mei 08, 2016, 01:17:06 pm
  • Coen: Yo guys. Terug van weggeweest! Hoe gaat het hier?
    mei 04, 2016, 11:03:12 am
  • Dolbyarmed: @draz heb je een PS4? we hebben ps4forum.nl pas online gezet. Alleen het loopt nog niet echt. Moeten meer leden hebben die de boel vol spammen :p
    april 28, 2016, 02:33:23 pm
  • DraZ: ik mis de hoogtij dagen van dit forum. De goede oude tijd :( .. misschien zit ik hier gewoon in een midlife crisis
    april 20, 2016, 03:39:56 am
  • thomashoyle: De Spotify app loopt na een tijdje standaard vast, bekrnde fout? oorzaak kan niet software of hardware liggen.
    januari 21, 2016, 10:21:53 pm
  • Laist1999: Ik heb de laatste tijd een probleempje met de save files van mijn spellen... Mijn playstation 3 is een tijdje terug een keertje vastgelopen tijdens het spelen van Skyrim, en hij blijft daar wat probleempjes aan over houden. Het haperen tijdens de spellen is nu al een stuk minder, maar nog blijft dit wel gebeuren. Ook worden al mijn save files, can al mijn spellen, de hele tijd verwijderd. Iemand enig idee wat de oorzaak hier van kan zijn??
    december 17, 2015, 10:56:03 pm
  • Laist1999: Heey mensen,
    december 17, 2015, 10:52:30 pm
  • ROMAC: romac
    november 25, 2015, 03:59:48 pm
  • sjonvld: Call of duty is online bagger
    november 12, 2015, 07:02:28 pm
  • Chas3r^: Misschien niet het juiste forum om dit te vragen. Maar kan iemand mij vertellen of ik mijn ps2 games kan opslaan op een ps1 memory card?
    oktober 30, 2015, 01:39:28 pm
  • semh22: ik had en jaar geleden een headset gekocht het geluid van de game en chat deed het gewoon maar sinds 2 weken kan ik alleen nog maar chatten met mijn headset en hoor ik geen game geluid(op mijn ps3) weet iemand een oplossig stuur dit dan naar: semhartman@hotmail.com
    oktober 04, 2015, 08:12:38 am
  • JASPERDESMETT: Gisteren heb ik mijn ps3 meegenomen naar ergens, en kon ik mijn spel 'MW3 call of duty' zonder probleem spelen. Nu ben ik terug thuis, alles is aangesloten maar ik heb nog steeds geen geluid op mijn spel. Maar wel op mijn ps3... Hoe komt dit??
    september 06, 2015, 11:41:27 am
  • Remco de Poel: Gister de Game call of Duty aangeschaft. Voor het spel start de nodige opdates uitgevoerd. Nu staat er bij het startscherm press (de startknop) maar 'beide' controllers reageren nergens op, geen enkele knop.. andere games geen probleem. wat is er loos??
    augustus 20, 2015, 03:34:30 pm
  • Mattice7: na synchroniseren trophys gaat rechts boven op tv scherm blauw klokje draaien en er gebeurt niets. wat moet ik doen om verder te kunnen spelen?
    juli 31, 2015, 01:02:12 pm
  • Mattice7: help
    juli 31, 2015, 01:00:42 pm
  • DraZ: welkom
    juli 11, 2015, 10:23:24 pm
  • Straaljager: Hoi allemaal net geregistreerd hier.
    juli 09, 2015, 12:46:22 pm
  • Senne_BlackOps@: hoe kan ik posten?
    juni 24, 2015, 04:43:47 pm
  • Dolbyarmed: Online of offline?
    juni 10, 2015, 12:19:30 pm

* Recent Posts

YLOD wat doe ik verkeerd? Na een maand terug stuk. door JoNeSy
[april 07, 2017, 09:42:49 pm]

PS3 kopen voor Star Wars Infinity 3.0 door JoostEpse
[november 11, 2016, 12:31:23 am]

PS3 / splinter cell door rschieving
[oktober 24, 2016, 06:43:44 am]