Advertentie

Advertentie

Advertentie

Advertentie

* Zoeken

Auteur Topic: probleem audio ps3  (gelezen 2140 keer)

Offline yoenes

• PS3 Newbie
  • *
  • Aantal schouderklopjes: 0
probleem audio ps3
« Gepost op: augustus 30, 2008, 01:40:15 pm »
Hallo iedereen ik heb een samsung sycmaster 2243BW(zonder speakers)En ik heb een ps3(duuh) met een bluetooth apparaat.Ik hoor eigenlijk niets als ik single player speel van een spel hoor ik niets als ik online speel hoor ik ook niets.Alleen kan ik praten en de mensen horen.Maar ik wil graag dat ik alles hoor zoals de motor van de auto de kogels die eruitvliegen etc.Ik heb een kabel van hdmi(van de ps3) naar de dvi(de monitor)

Kan er iemand mij helpen.

Offline Darkfreak

• n00b-pwner
  • PS3 Master
  • Aantal schouderklopjes: 5
  • I r teh 1337-modz0rz
    • Darkfreak's Homepage
Re: probleem audio ps3
« Reactie #1 Gepost op: augustus 30, 2008, 01:41:22 pm »
BT headset is alleen voor de chat functies ..
Niet voor ingame geluiden ;)

Dus je moet kijken dat jij je PS3 aan een speakerset aansluit ..
Desnoods koop je ergens een goedkoop 2.1 speakersetje ervoor :P ..

Must have games:
EyePet, Prototype, Street Fighter

Games owned:
LittleBigPlanet, Soulcalibur 4, Metal Gear Solid 4, Devil May Cry 4 LE, Guitar Hero 3, Guitar Hero: World

Offline yoenes

• PS3 Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: augustus 30, 2008, 06:22:05 pm »
Jah maar op de Xbox 360 kan je het geluid horen.En van de ps3 niet

Offline yoenes

• PS3 Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: augustus 30, 2008, 08:50:50 pm »
en als ik die 2.1 speakers heb wat moet ik dan doen?

Offline Darkfreak

• n00b-pwner
  • PS3 Master
  • Aantal schouderklopjes: 5
  • I r teh 1337-modz0rz
    • Darkfreak's Homepage
« Reactie #4 Gepost op: augustus 30, 2008, 09:51:49 pm »
Die op je PS3 aansluiten met de cinch (die rode en witte kabel) ..
doe je die kabel waar rood-wit-geel aanzit aansluiten ..
geel doe je niets mee, en rood-wit sluit je aan je 2.1 speakerset aan ..
Dan ga je bij je ps3 instellingen bij sound instellen "av-multi" als audio ..

En tsja ..
Een x360 is geen PS3 hea :P ..
Bij de PS3 is de bluetooth headset zodat je beter kunt praten met andere mensen zonder ingame geluiden er storend doorheen te hebben ;)

Must have games:
EyePet, Prototype, Street Fighter

Games owned:
LittleBigPlanet, Soulcalibur 4, Metal Gear Solid 4, Devil May Cry 4 LE, Guitar Hero 3, Guitar Hero: World

Offline yoenes

• PS3 Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: augustus 31, 2008, 09:31:05 am »
En moet ik dan iets aanvinken iets van AAC of dolby of zoiets?

Offline f-brinky

• PS3 Newbie
  • *
« Reactie #6 Gepost op: januari 16, 2011, 09:21:44 am »
Alles kapot door HDMI kabel

Ik had al sinds 2.5 jaar een PS3, ik speelde toen gewoon nog met scart-kabel.
Maar 1 jaar en 3 maanden geleden heb ik een LG Full HD TV gekocht met een HDMI Kabel van de Mediamarkt die zij zeer aanprijste voor de PS3. Ik heb er geen problemen mee gehad tot een maand geleden.
Maar toen deed oppeens het geluid van een spel niet meer. In het menu had ik wel geluid maar met een spel ( elk spel maakt niet uit welke ) niet. Zijn we naar een reparatie bedrijf gegaan voor de PS3, hun zijden.. ook heel logisch, '' de lens van je PS3 is kapot. En hem laten maken is net zo duur als een nieuwe.''
Dus ik heb een nieuwe gekocht. Die heb ik eerst een tijdje benenden op een andere 3 maanden nieuwe Full HD TV gespeeld met die zelfde kabel, Geen enkel probleem. Mijn ouders wouden TV kijken dus ik naar boven met die PS3. met die kabel en die LG Full HD TV. Nu kreeg ik weer precies het zelfde met de splinter nieuwe PS3. Weer naar beneden daar deed die het wel, En bovendien deed die het boven wel met scart-kabel. Toen heb ik een andere HDMI Kabel geprobeert met die LG TV en nieuwe PS3, had ik ook geen geluid. Dus zou het aan de TV liggen '' Denk je dan '' Ik had nog 2 jaar fabrieksgarantie dus die word nu gemaakt. de (HDMI Poorten warschijndelijk)
Nu heb ik de PS3, weer benenden staan bij die 3 maanden nieuwe TV en met die HDMI kabel kreeg ik helemaal geen beeld meer ( nu heb ik sinds dat ik die HDMI kabel heb af en toe geen contact. als je hem dan effe aanraakt dan doet hij het weer.) Maar nu was dat niet zo. hij deed het gewoon niet. Heb ik weer een andere HDMI kabel gepakt, doet die het ook niet. hebben we die 2e HDMI kabel gebruikt nu in een andere HDMI poort op de TV, doet die het perfect.
Dus is eigenlijk mijn vraag en ook dat mensen moeten oppassen met HDMI kabels,
want Kunnen HDMI-kabels verschillende TV'S kapot maken. ??

Offline DraZ

• PS3 Legend!
  • Aantal schouderklopjes: 78
  • PSN: DraZziE
    • linkedin
« Reactie #7 Gepost op: januari 16, 2011, 01:01:39 pm »
nee dit kan allemaal niet.
Het enige waar je met je HDMI kabel rekening mee moet houden is dat je 1.2 of hoger koopt, want 1.1 wordt niet door de ps3 ondersteund, dus dan heb je geen beeld.
Je moet zorgen dat je instellingen in je ps3 goed staan, zeker voor audio... want een tv kan bijvoorbeeld nooit 5.1 geluid afspelen, dus als je dat aanvinkt, krijg je geen geluid. Best is je geluid optisch laten gaan naar een surround setje, heb je nergens last van. Ik neem aan dat je wel gewoon voorzichtig bent als je je kabels verwijderd, en ze niet gewoon eruit rukt? En waarom ben je steeds kabels heen en weer aan t slepen, laat ze gewoon in je tv zitten, en verhuis alleen je ps3. Nu heb je het nog over 2 verschillende tv's, die ook verschillende specs kunnen hebben waardoor je beeld of geluid niet klopt, je kan je ps3 daarvoor een soft reset geven, juiste HDMI kanaal opzetten en je instellingen staan weer goed.
Als ik zo je verhaal lees, lijkt het mij niet dat alle apparaten 'kapot' zijn, en het ligt al zeker niet aan de HDMI kabel, misschien wel het gebruik/de omgang ermee, en de instellingen die je veranderd (of juist hetzelfde laat staan)

ps als je ooit met HDMI kabel gespeeld hebt, ga je echt niet meer met scart spelen, want dat ziet gewoon niet uit, en zorg je er ook voor dat je de analoge kabel eruit haalt, zodat alleen je HDMI nog ingestoken zit? ???

succes iig

Platinum Trophies: Fallout 3 - Ratchet&Clank:ACIT - Call of Duty:MW2 -  Bioshock - Borderlands - Fallout: New Vegas - Mafia 2 - The elder scrolls V: Skyrim - Borderlands 2

Offline DraZ

• PS3 Legend!
  • Aantal schouderklopjes: 78
  • PSN: DraZziE
    • linkedin
« Reactie #8 Gepost op: januari 16, 2011, 01:03:50 pm »
met betrekking tot je geluid: spellen ondersteunen meestal 5.1, het menu is gewoon 2.1. Dus als je de geluidsinstellingen veranderd hebt, kan je tv het signaal dat hij van het spel krijgt (5.1), niet verwerken, en geeft hij gewoon helemaal geen geluid, ga je dan terug naar het menu (2.1) kan de tv wel gewoon processen, en geeft hij wel geluid, ligt dus niet aan je kabel!

Platinum Trophies: Fallout 3 - Ratchet&Clank:ACIT - Call of Duty:MW2 -  Bioshock - Borderlands - Fallout: New Vegas - Mafia 2 - The elder scrolls V: Skyrim - Borderlands 2

Shoutbox

Refresh History
  • Wessel41: Hallo iedereen.
    mei 27, 2016, 10:28:24 pm
  • Dolbyarmed: Rustig haha. PS3 is heel eind minder geworden. PS4forum.nl moet het nu over gaan nemen.
    mei 08, 2016, 01:17:06 pm
  • Coen: Yo guys. Terug van weggeweest! Hoe gaat het hier?
    mei 04, 2016, 11:03:12 am
  • Dolbyarmed: @draz heb je een PS4? we hebben ps4forum.nl pas online gezet. Alleen het loopt nog niet echt. Moeten meer leden hebben die de boel vol spammen :p
    april 28, 2016, 02:33:23 pm
  • DraZ: ik mis de hoogtij dagen van dit forum. De goede oude tijd :( .. misschien zit ik hier gewoon in een midlife crisis
    april 20, 2016, 03:39:56 am
  • thomashoyle: De Spotify app loopt na een tijdje standaard vast, bekrnde fout? oorzaak kan niet software of hardware liggen.
    januari 21, 2016, 10:21:53 pm
  • Laist1999: Ik heb de laatste tijd een probleempje met de save files van mijn spellen... Mijn playstation 3 is een tijdje terug een keertje vastgelopen tijdens het spelen van Skyrim, en hij blijft daar wat probleempjes aan over houden. Het haperen tijdens de spellen is nu al een stuk minder, maar nog blijft dit wel gebeuren. Ook worden al mijn save files, can al mijn spellen, de hele tijd verwijderd. Iemand enig idee wat de oorzaak hier van kan zijn??
    december 17, 2015, 10:56:03 pm
  • Laist1999: Heey mensen,
    december 17, 2015, 10:52:30 pm
  • ROMAC: romac
    november 25, 2015, 03:59:48 pm
  • sjonvld: Call of duty is online bagger
    november 12, 2015, 07:02:28 pm
  • Chas3r^: Misschien niet het juiste forum om dit te vragen. Maar kan iemand mij vertellen of ik mijn ps2 games kan opslaan op een ps1 memory card?
    oktober 30, 2015, 01:39:28 pm
  • semh22: ik had en jaar geleden een headset gekocht het geluid van de game en chat deed het gewoon maar sinds 2 weken kan ik alleen nog maar chatten met mijn headset en hoor ik geen game geluid(op mijn ps3) weet iemand een oplossig stuur dit dan naar: semhartman@hotmail.com
    oktober 04, 2015, 08:12:38 am
  • JASPERDESMETT: Gisteren heb ik mijn ps3 meegenomen naar ergens, en kon ik mijn spel 'MW3 call of duty' zonder probleem spelen. Nu ben ik terug thuis, alles is aangesloten maar ik heb nog steeds geen geluid op mijn spel. Maar wel op mijn ps3... Hoe komt dit??
    september 06, 2015, 11:41:27 am
  • Remco de Poel: Gister de Game call of Duty aangeschaft. Voor het spel start de nodige opdates uitgevoerd. Nu staat er bij het startscherm press (de startknop) maar 'beide' controllers reageren nergens op, geen enkele knop.. andere games geen probleem. wat is er loos??
    augustus 20, 2015, 03:34:30 pm
  • Mattice7: na synchroniseren trophys gaat rechts boven op tv scherm blauw klokje draaien en er gebeurt niets. wat moet ik doen om verder te kunnen spelen?
    juli 31, 2015, 01:02:12 pm
  • Mattice7: help
    juli 31, 2015, 01:00:42 pm
  • DraZ: welkom
    juli 11, 2015, 10:23:24 pm
  • Straaljager: Hoi allemaal net geregistreerd hier.
    juli 09, 2015, 12:46:22 pm
  • Senne_BlackOps@: hoe kan ik posten?
    juni 24, 2015, 04:43:47 pm
  • Dolbyarmed: Online of offline?
    juni 10, 2015, 12:19:30 pm

* Recent Posts

PS3 kopen voor Star Wars Infinity 3.0 door JoostEpse
[november 11, 2016, 12:31:23 am]

PS3 / splinter cell door rschieving
[oktober 24, 2016, 06:43:44 am]

Krijg geen updates meer binnen op ps3. door Jessicaps3
[oktober 17, 2016, 07:04:19 pm]