Advertentie

Advertentie

Advertentie

Advertentie

* Zoeken

Auteur Topic: Fallout 3  (gelezen 62067 keer)

Offline nuckacola

• Moderator
  • PS3 Legend!
  • Aantal schouderklopjes: 119
  • we had joy we had fun we had united on the run
Fallout 3
« Gepost op: oktober 22, 2007, 03:05:59 am »
Er is maar één redacteur zo gek om te beweren dat ie in de zomer van 2007 reeds de beste game van 2008 gespot heeft. Slaat Jan de plank weer eens grandioos mis of heeft ie misschien toch iets heeeeel bijzonders gezien?

Ik weet niet hoeveel uur ik inmiddels in Oblivion heb gestopt maar het zijn er angstaanjagend veel. Honderden en nog eens honderden uren moeten het er zijn geweest. En dan reken ik de uitbreidingen en de gratis PC mods nog niet eens mee.
Bethesda’s meesterwerk is al weer bijna anderhalf jaar oud en nog steeds is het spel trotse aanvoerder in het 'open world-RPG' genre.
Toch is niet iedereen zo lyrisch over ontwikkelaar Bethesda. Fallout fans van het eerste uur zijn namelijk helemaal niet zo blij met het feit dat de Oblivion ontwikkelaar de rechten van de Fallout serie vier jaar geleden in handen heeft gekregen. Ze zijn bang dat Bethesda de franchise verkwanselt. Er zijn zelfs al fanatieke fans aan het knutselen geslagen om een game te maken die volgens hen de echte opvolger moet worden.

Sfeervol
Op het eerste gezicht heeft Fallout 3 inderdaad weinig meer te maken met de eerste twee delen. De game speelt zich voornamelijk af in first-person (in tegenstelling tot de schuine, isometrische view van deel 1 en 2) en ook het turn-based principe is grotendeels losgelaten.
Duizenden halsstarrige fans (die sowieso 't liefst zien dat alles bij het oude blijft) stonden op hun achterste benen maar al die klachten en rumoer op de verschillende fora komen van gamers die op dat moment nog geen seconde ingame gameplay hadden ervaren.
Inmiddels is er echter al veel meer duidelijk over het ‘nieuwe Fallout' van Bethesda en hetgeen ik heb gezien (ongeveer een slordige twee uur gameplay) spreekt me enorm aan. Ik heb de eerste twee Fallout games gespeeld en de typische sfeer (overleven in een rauwe postnucleaire wereld die doet denken aan Mad Max met een jaren vijftig sausje) is op en top aanwezig.
En juist het gegegeven dat je de game nu in first-person speelt (je kan het spel overigens ook in third-person spelen) slurpte me veel meer op in deze vreemde, eigenzinnige, alternatieve spelwereld.
Grafisch zet Bethesda de boel sowieso direct op scherp. Oblivion was zijn tijd ver vooruit, maar Fallout 3 is nóg mooier en gedetailleerder. Zo zijn de personages waar je mee spreekt een stuk ‘knapper’ (er zaten behoorlijk lelijke koppen bij in The Elder Scrolls IV) en hebben ze meer diepgang. Er zullen weliswaar minder NPC’s aanwezig zijn maar diegene die je tegenkomt (en dat zijn er nog steeds honderden) hebben meer impact op jou en je avonturen.

Uit de kluis
In Fallout (het origineel) stond je eigenlijk direct ‘buiten’ in de rokende puinhopen na de nucleaire ramp. Je wist enkel dat je, zoals velen, uit een Vault kwam; een enorme ondergrondse bunker die in de volksmond kluis genoemd werd.
In Fallout 3 begint het spel in zo’n ondergrondse kluis en doorloop je in sneltreinvaart je eerste twintig levensjaren. Dit is in een prachtige alternatieve tutorial gegoten want in deze 'kluis' leer je al je vaardigheden, geef je je personage vorm en, naar goed RPG gebruik, bepaal je je verschillende skills, attributen en speelstijl.
Op het moment dat jouw vader van het een op het andere moment verdwenen is uit de kluis, is het aan jou om de wijde, totaal vernielde, wereld in te trekken.

Sheriff
Die wereld bestaat uit een volledig vernield Washington DC en omstreken waar overlevenden nieuwe stadjes en dorpjes hebben gebouwd. Al snel stuitte ik op een sheriff van een stadje die meteen zijn gezag liet gelden en me op strenge toon liet weten dat hij niet van lastpakken hield. Je kunt uitvoeriger dan in Oblivion antwoorden geven waarbij je onder andere de sheriff belachelijk kunt maken, stilzwijgend zijn advies opvolgt of juist de toffe peer tracht uit te hangen.
Je acties worden door de gezagsdrager onthouden dus als je achter zijn rug een kroeg verbouwt, krijg je het vroeg of laat met hem aan de stok. En zo is het eigenlijk met alle queesten en subqueesten in het spel: je krijgt weer alle vrijheid om naar eigen inzicht opdrachten voor personages opdrachten te doen maar je kunt de verschillende personages net zo makkelijk ook tegen elkaar uitspelen.

Stijlvol geweld
De actie in Fallout 3 heeft wel wat weg van een shooter, maar toch is dit allesbehalve een standaard rechttoe, rechtaan schietspel. Alvorens je bijvoorbeeld een supermutant benadert, kun je het spel pauzeren en verschillende shots in de wachtrij zetten. Afhankelijk van het aantal combatpunten en je ervaring die je op dat moment hebt, is je schot meer of minder accuraat en breng je meer schade toe. Een headshot kost veel punten en vraagt veel ervaring.
Het stoere is dat wanneer je een vijand veel schade toebrengt, dit in fraai slow-motion in beeld komt. Vooral wanneer je een monster zijn kop eraf knalt word je getrakteerd op een fraai staaltje Tarantino-achtige bloederigheid.

Kraker
Fallout 3 wordt een kraker, zoveel is nu al duidelijk. Bethesda heeft de sfeer van de twee originele RPG’s heel goed weten over te hevelen naar de 21e eeuw, en zoals het er nu naar uitziet is er aan spelmogelijkheden, vertakkende gameplay en diepgang geen gebrek. Zucht, wat lijkt 2008 opeens ver weg…

Verwachting
Na Oblivion en Shivering Isles was Bethesda al zeer in mijn achting gestegen, maar Fallout 3 zal wederom een nieuwe mijlpaal in het RPG genre betekenen. Daar mogen jullie me op afrekenen.

Plus/Min
+ De postnucleaire sfeer
+ Het beste van Oblivion en Fallout gecombineerd
+ Interactie met personages
+ Vrijheid, blijheid
- Vervalt het spel niet te veel richting shooter?

Fallout 3
Platform: PC, XBOX 360, PS3
Uitgever: BETHESDA
Release: 2008

hier is de trailer

http://www.jouwgames.nl/content/n/3867/Eerste_teaser_van_Fallout_3.html
« Laatst bewerkt op: oktober 22, 2007, 04:05:50 am door fawakaswa »

Offline nuckacola

• Moderator
  • PS3 Legend!
Re: Fallout 3
« Reactie #1 Gepost op: november 16, 2007, 04:07:59 pm »
Vandaag vertelde Pete Hines van Bethesda wat meer over de downloadbare content die er komt voor Fallout 3.

Hij vertelde dat de ontwikkelaar pas naar downloadbare content zal gaan kijken als het hele spel klaar is. Er is dan ook nog helemaal niet naar downloadbare content gekeken, aldus Hines;

"Hoeveel we er van gaan maken en wat we precies gaan doen moet nog bepaald worden."
Op dit moment maakt Bethesda het spel gewoon zo goed als ze kunnen, legde hij uit;

"We hadden dezelfde benadering met Oblivion, en dat is als we het verkloten wil niemand er toch wat voor downloaden. Laten we ons dus richten op het eerste dat we doen, en dat helemaal goed krijgen, en dan hebben we tijd voor de andere dingen.
"Natuurlijk ben je geen content aan het maken tot de release, op een bepaald moment stop je. Elke keer als je het spel aanraakt sloop je het ook, dus moet je op een moment stoppen met het content gedeelte en je richten op het afwerken en testen en dat soort dingen. Op dit moment zullen onze content mensen misschien [naar downloadbare content] kijken."

We hoeven ons bij Bethesda dus geen zorgen te maken dat ze van tevoren al bepalen wat er als downloadbare content gaat komen. Fallout 3 wordt een complete game en de extra content blijven wat ze zijn, extra's.

Het zal nog een tijdje duren voordat we het spel onder handen kunnen nemen. Op dit moment is het de bedoeling dat Fallout 3 in de herfst van 2008 in de winkels ligt voor de PlayStation 3

Offline nuckacola

• Moderator
  • PS3 Legend!
« Reactie #2 Gepost op: november 16, 2007, 04:09:09 pm »
Interplay, de oorspronkelijke ontwikkelaar van Fallout, heeft laten weten dat ze opnieuw gaan beginnen met het ontwikkelen van games. Ze hebben echter nog één ding nodig: geld.

Waar gaan ze dat geld dan voor gebruiken? Ze hebben één hoofddoel: Fallout Online. Ze hebben gelukkig wel het geld, gekregen van Bethesda voor de Fallout rechten, om een nieuwe start te gaan maken. Helaas is dat niet genoeg voor Interplay. Het bedrijf zoekt dus eigenlijk een geldschieter, en wij denken dat de zoektocht gaat lukken.

Ten tweede heeft Interplay laten weten een vervolg te maken op de bekende games als Earthworm Jim, MDK, Descent en Baldur's Gate. Het zal dus niet lang gaan duren voordat we een aankondiging van één van de games kunnen verwachten.

Offline nuckacola

• Moderator
  • PS3 Legend!
« Reactie #3 Gepost op: november 18, 2007, 05:37:25 pm »
De komende RPG Fallout 3 gaat ongeveer 9 tot 12 eindes bevatten. Velen zeggen dat Fallout 3 qua gameplay en opbouw érg veel op Oblivion gaat lijken, maar naar verloop van tijd krijgen we steeds meer verschillen te zien.

Het andere verschil, dat de wereld van Fallout 3 kleiner dan Oblivion is, werd ook een tijdje geleden bekend gemaakt. Het enige wat nog niet verschilt is de engine, want Fallout 3 is op dezelfde wijze als Oblivion gebouwd.

De quests, ofwel de missies, zijn heel anders dan die van Oblivion. Bij Fallout 3 kun je de quests op veel verschillende manieren eindigen. Dit geeft ook aan waarom er veel minder quests zijn, dan in Oblivion. Het kiezen van een einde kan bepaalde gevolgen geven, voor het verdere verloop van de game. Dit is met opzet gekozen.

"There will be somewhere between nine to 12 different endings to the game based on what you've done in the game. So it's something that is inherently a diverging path. It may be some of the same things but doing them in very different ways, and ultimately that will define your gameplay experience."

ps waarom reageerd niemand op dit spel heeft niemand er intressen in want deze game gaat the bom worden ??

Offline Touch Of Insanity

• Tis Toch Focking Niet Normaal!
  • PS3 Guru!
  • Aantal schouderklopjes: 1
  • Dikke LuL! Drie Bier!
« Reactie #4 Gepost op: november 18, 2007, 10:28:16 pm »
rpg is altijd leuk..zal binnen kort is wat video er van kijken   
word hopelijk een leuke game (die ik miss wel eens gemist zou kunnen hebben)
TV: Sony Bravia 32S2800K HD 83 cm
Games: Assasins Creed, Call Of Duty, GTA IV, Gran Turismo 5 Prologue, Harry Potter, Motorstorm, Oblivion, RainbowSIX en Warhawk
PSN: TouchOfInsanity
Axe: Shock, Africa, Dark Temptation And Vice

Gewoon_Gek

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 19, 2007, 11:34:35 am »
ik kijk wel of ik hut leuk zal vinden moet eerst nog wat filmjes zien

• PS3 Guru!
  • Dikke LuL! Drie Bier!
« Reactie #6 Gepost op: november 19, 2007, 07:09:22 pm »
Ik las net daqt het spel 12 verschillende eindes heeft :D
Games: Assasins Creed, Call Of Duty, GTA IV, Gran Turismo 5 Prologue, Harry Potter, Motorstorm, Oblivion, RainbowSIX en Warhawk

Offline nuckacola

• Moderator
  • PS3 Legend!
« Reactie #7 Gepost op: november 19, 2007, 07:11:50 pm »
ja dat heb ik allang gepost

• PS3 Guru!
  • Dikke LuL! Drie Bier!
« Reactie #8 Gepost op: november 19, 2007, 07:41:33 pm »
oh niet gezien...
lees al die hele verhalen niet...
Maar dat betekent dat je het spel ook vaker zou kunnen spelen :D

( of alles het laadste filmpje is anders :P)

Offline nuckacola

• Moderator
  • PS3 Legend!
« Reactie #9 Gepost op: november 19, 2007, 07:42:13 pm »
zou je denken :)

• PS3 Guru!
  • Dikke LuL! Drie Bier!
« Reactie #10 Gepost op: november 19, 2007, 07:44:53 pm »
wenie ( niet dat ik er de tijd voor heb ;) )

Offline nuckacola

• Moderator
  • PS3 Legend!
« Reactie #11 Gepost op: november 19, 2007, 07:45:31 pm »
precies bedenk  oblivion met 12 einde haha

Offline bigl

• PS3 Newbie
  • *
  • Aantal schouderklopjes: 0
« Reactie #12 Gepost op: januari 03, 2008, 04:30:56 pm »
Fallout 1 en 2 zijn twee van de leukste games die ik ooit gespeeld heb. Ik hoop dat deel 3 net zo goed wordt. Gelukkig heeft Bethesda in de loop der jaren veel bijgeleerd en zitten de producten die ze afleveren niet meer zo vol met bugs als vroeger. Oblivion was en is nog steeds geniaal. Ik hoop dat ze in Fallout 3 de speelbaarheid van Oblivion weten te verenigen met de humor die de originele spellen in zich hadden. (Knight of Ni, neergestorte Startrek shuttle, walvis, etc.)

Bij deze trouwens iedereen op het forum gegroet. "Bigl" salutes you all.

Offline nuckacola

• Moderator
  • PS3 Legend!
« Reactie #13 Gepost op: januari 03, 2008, 04:35:09 pm »
bigl  welkom op het forum blij dat er nu ook iemand is die deze game wil hebben zo als je ziet was ik een klein beetje in mijn eentje ken deel 1 en 2 niet maar als het van de makers van oblivion is wil ik het hebben weet jij trouwens waneer de nieuwe oblivion er is ? op ps3 he

Offline bigl

• PS3 Newbie
  • *
  • Aantal schouderklopjes: 0
« Reactie #14 Gepost op: januari 04, 2008, 11:53:33 am »
Heya,
Geen idee wanneer de nieuwe Oblivion voor ps3 uitkomt. Bedoel je een expansion of echt een nieuw Elder Scrolls deel (Elder Scrolls is de overkoepelende reeks). Tot nu toe heb ik elk deel van de ES reeks grijs gespeeld (ondanks de vele bugs van vroeger) en af en toe start ik er nog wel eentje op m'n oude pc. Voor mij was deze serie na Ultima Underworld de eerste echt coole 3d RPG.

Een tijdje terug heb ik voor de PC de GOTY edition van Oblivion gekocht dus haal ik em niet voor de ps3 (ik heb pas sinds een paar weken een ps3), zou nogal zonde zijn van alle tijd die ik in het spel heb geinvesteerd.

Shoutbox

Refresh History
  • Wessel41: Hallo iedereen.
    mei 27, 2016, 10:28:24 pm
  • Dolbyarmed: Rustig haha. PS3 is heel eind minder geworden. PS4forum.nl moet het nu over gaan nemen.
    mei 08, 2016, 01:17:06 pm
  • Coen: Yo guys. Terug van weggeweest! Hoe gaat het hier?
    mei 04, 2016, 11:03:12 am
  • Dolbyarmed: @draz heb je een PS4? we hebben ps4forum.nl pas online gezet. Alleen het loopt nog niet echt. Moeten meer leden hebben die de boel vol spammen :p
    april 28, 2016, 02:33:23 pm
  • DraZ: ik mis de hoogtij dagen van dit forum. De goede oude tijd :( .. misschien zit ik hier gewoon in een midlife crisis
    april 20, 2016, 03:39:56 am
  • thomashoyle: De Spotify app loopt na een tijdje standaard vast, bekrnde fout? oorzaak kan niet software of hardware liggen.
    januari 21, 2016, 10:21:53 pm
  • Laist1999: Ik heb de laatste tijd een probleempje met de save files van mijn spellen... Mijn playstation 3 is een tijdje terug een keertje vastgelopen tijdens het spelen van Skyrim, en hij blijft daar wat probleempjes aan over houden. Het haperen tijdens de spellen is nu al een stuk minder, maar nog blijft dit wel gebeuren. Ook worden al mijn save files, can al mijn spellen, de hele tijd verwijderd. Iemand enig idee wat de oorzaak hier van kan zijn??
    december 17, 2015, 10:56:03 pm
  • Laist1999: Heey mensen,
    december 17, 2015, 10:52:30 pm
  • ROMAC: romac
    november 25, 2015, 03:59:48 pm
  • sjonvld: Call of duty is online bagger
    november 12, 2015, 07:02:28 pm
  • Chas3r^: Misschien niet het juiste forum om dit te vragen. Maar kan iemand mij vertellen of ik mijn ps2 games kan opslaan op een ps1 memory card?
    oktober 30, 2015, 01:39:28 pm
  • semh22: ik had en jaar geleden een headset gekocht het geluid van de game en chat deed het gewoon maar sinds 2 weken kan ik alleen nog maar chatten met mijn headset en hoor ik geen game geluid(op mijn ps3) weet iemand een oplossig stuur dit dan naar: semhartman@hotmail.com
    oktober 04, 2015, 08:12:38 am
  • JASPERDESMETT: Gisteren heb ik mijn ps3 meegenomen naar ergens, en kon ik mijn spel 'MW3 call of duty' zonder probleem spelen. Nu ben ik terug thuis, alles is aangesloten maar ik heb nog steeds geen geluid op mijn spel. Maar wel op mijn ps3... Hoe komt dit??
    september 06, 2015, 11:41:27 am
  • Remco de Poel: Gister de Game call of Duty aangeschaft. Voor het spel start de nodige opdates uitgevoerd. Nu staat er bij het startscherm press (de startknop) maar 'beide' controllers reageren nergens op, geen enkele knop.. andere games geen probleem. wat is er loos??
    augustus 20, 2015, 03:34:30 pm
  • Mattice7: na synchroniseren trophys gaat rechts boven op tv scherm blauw klokje draaien en er gebeurt niets. wat moet ik doen om verder te kunnen spelen?
    juli 31, 2015, 01:02:12 pm
  • Mattice7: help
    juli 31, 2015, 01:00:42 pm
  • DraZ: welkom
    juli 11, 2015, 10:23:24 pm
  • Straaljager: Hoi allemaal net geregistreerd hier.
    juli 09, 2015, 12:46:22 pm
  • Senne_BlackOps@: hoe kan ik posten?
    juni 24, 2015, 04:43:47 pm
  • Dolbyarmed: Online of offline?
    juni 10, 2015, 12:19:30 pm

* Recent Posts

YLOD wat doe ik verkeerd? Na een maand terug stuk. door JoNeSy
[april 07, 2017, 09:42:49 pm]

PS3 kopen voor Star Wars Infinity 3.0 door JoostEpse
[november 11, 2016, 12:31:23 am]

PS3 / splinter cell door rschieving
[oktober 24, 2016, 06:43:44 am]