Advertentie

Advertentie

Advertentie

Advertentie

* Zoeken

Auteur Topic: Playstation 4 / Project Orbis  (gelezen 4591 keer)

Offline Jamez

• PS3 Legend!
  • Aantal schouderklopjes: 123
  • Fit In or F*ck Off!
Playstation 4 / Project Orbis
« Gepost op: januari 18, 2013, 05:08:40 pm »
Zal ik hem hier maar aanmaken, ja? De Playstation 4 ook wel beter bekend als Project Orbis van Sony.

Citaat van: Supreme Stephan
Nu geruchten over een opvolger van Microsoft's Xbox 360 steeds sterker worden, kunnen we ook een nieuwe console van Sony's kant verwachten om haar concurrerende positie te behouden. De naam van dit nieuwe apparaat is bijna al zo goed als zeker: De PlayStation 4.

Wat is er al gezegd over een PS3-opvolger?
- Begin dit jaar maakte Kaz Hirai een statement over een volgende PlayStation: "We're not deliberating on a PS4 or a next generation machine, whatever you call it."
- Echter in mei zei Sony's executive vice president en Chief financial officer Masaru Kato: "This is a platform business, so for the future platform - when we'll be introducing what product I cannot discuss that - but our development work is already under way, so the costs are incurred there,"
- Kato ontkende dit vervolgens enige tijd later: "Some people misread what I said."

PS4-processor
In februari waren er geruchten dat Sony geen gebruik meer zou maken van een Cell-processor en met IBM zou samenwerken om een nieuwe PowerPC-chip te ontwikkelen voor een volgende PlayStation. Echter kunnen we ervan uitgaan dat Sony bij haar Cell-processor blijft om de volgende redenen:
     1. Backward compatibility met de PS3.
     2. Het bekend zijn met het voor Cell ontwikkelen. Gameontwikkelaars        hebben onderhand door hoe zij optimaal games kunnen maken voor Cell.
     3. Toshiba heeft onlangs haar Cell-fabriek aan Sony verkocht. Het zou vreemd zijn als Sony Cell liet vallen nu zij deze net makkelijk kan produceren.
* Ook gaan er nieuwe geruchten dat de PS4 de Nvidia's ARM-based Project Denver-processor gaat gebruiken.

Meer PS4 features
- Een 32nm Cell processor met 16 SPE's (Synergistic Processing Elements), tweemaal het aantal van de PS3.
- Een grotere samenwerking met Google. Aanwijzing hiervoor zou zijn het Android-systeem op de Xperia Play.
- Blu-ray op de PS4 is een zekerheidje. Digitale distributie zal vast ook aanwezig zijn in zekere mate, maar aangezien niet iedereen beschikt over een snelle internetverbinding gaat er zeker nog gebruikt worden gemaakt van een fysiek medium.

Controller
- Over een controller zegt Dr. Richard Marks (Sony Computer Entertainment's US R&D manager of special projects) het volgende: "anything that lets us get the player's intent into the system more is technology they'll be looking at.". Wellicht wordt er gehint op een verdere implementatie van Sony's Move-controller. Tegelijkertijd zullen fysieke knoppen waarschijnlijk aanwezig blijven af te leiden uit Sony's anti-Kinect-reclame's.

Ook wordt er gesproken over een toevoeging van een Head-mounted 3D display, onlangs aangekondigd door Sony op de CES 2011, die zou worden gebruikt door de PS4.

PlayStation Network
- Volgens Reg Hardware heeft Sony een herdesign van het PlayStation Network in de maak om beter te kunnen concurreren met Xbox Live. Dit nieuwe netwerk zou samen met de PS4 worden gelanceerd.

Releasedatum
- Sony beweert dat de PS3 een levenscyclus van minstens tien jaar heeft. Dit betekent dat een volgende PlayStation pas in 2016 op de markt zou komen. Misschien komt er zelfs helemaal geen PS4. Ontwikkelaars komen nu pas op het punt dat ze het maximale uit de PS3 kunnen halen, waarbij de PlayStation Move de mogelijkheden van de PS3 nog verder vergroot. Echter zou een PS4 naast een PS3 in de markt kunnen worden gezet, zoals Sony dat heeft gedaan met de PS2.
- Senior Executives van grote US-retailers melden hun aandeelhouders dat ze geen Xbox 720 en PS4 voor 2014 verwachten. Deze mening wordt gedeeld met Bethesda's Todd Howard en PSM3 Magazine.
- Digitimes meldt echter dat Sony de productie van een PS4 met een Kinect-achtige lichaamscontrole tegen het einde van 2011 start.

Design
Niemand weet natuurlijk hoe een eventuele PS4 eruit gaat zien, maar fans op het internet zijn al druk bezig met concepten te creëren, zoals enkele hieronder:

Meer fan-concepts zijn hier te bekijken: http://www.thetechlabs.com/tech-news/sony-playstation-4/

We weten nog vrij weinig over een eventuele opvolger. Terwijl de PS3 nu op volle toeren draait en Sony eindelijk winst maakt op haar PS3-devisie zou men denken dat een opvolger nog enige tijd uitblijft. Tegelijkertijd wil Sony een sterke positie behouden ten opzichte van een eventuele Xbox 720, waardoor de ontwikkeling van een PS4 een belangrijk aspect is van Sony's toekomstplannen. Één ding is zeker: 2012 wordt een spannend gamejaar.

Wat verwachten we van een PS4? Willen we eenzelfde lauch-opzet als destijds met de PS3? Wat wordt de prijs van de PS4? Laat die geruchtenmolen maar draaien.

Bron: http://www.insidegamer.nl/forum/viewtopic.php?f=61&t=77824

Citaat
'PS4 krijgt andere controller, aankondiging kwestie van weken'

Gaan we weer: de PS4 wordt binnen luttele weken onthuld en krijgt geen standaard DualShock-controller.

Dat stelt een anonieme bron die aan een game voor PS4 zou werken. De nieuwe controller zou een touchscreen hebben, zoals bij de Wii U, en ook bijvoorbeeld je hartslag kunnen meten. Dit laatste is zeker niet onmogelijk, gezien de patentaanvraag die Sony eind 2011 deed. Daarin wordt een controller beschreven die in staat is om biometrische data te meten.

Wel is de nieuwe 'info' het zoveelste gerucht van de afgelopen dagen. Desondanks begint het flink te kriebelen bij ons op kantoor. Het is al de derde keer deze week dat er gesproken wordt over een vroege onthulling, nog voor de E3. Zou het dan toch waar zijn? Het hangt in ieder geval in de lucht.

bron: http://www.insidegamer.nl/nieuws/102769/ps4-krijgt-andere-controller-aankondiging-kwestie-van-weken

Wat denken wij/jullie als ps3forum leden/gasten van de Playstation 4 ???

Release Date: ?/?/?

Offline speci-1981

• PS3 Boss
  • Aantal schouderklopjes: 32
Re: Playstation 4 / Project Orbis
« Reactie #1 Gepost op: januari 18, 2013, 06:00:24 pm »
ik hoop dat dat verhaal van die controller niet waar is, de huidige is namelijk prima zo.
het schijnt wel dat de ps4 veel krachtiger gaat zijn dan de xbox720  O00
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2013, 06:35:34 pm door speci-1981 »

Offline KingOfPop1981

• Twitter: KingOfPop1981.
  • Global Moderator
  • PS3 Legend!
  • Aantal schouderklopjes: 183
  • PS3 met 500GB HDD! Crazy but happy!
    • Suzuki Maniacs
« Reactie #2 Gepost op: januari 18, 2013, 06:32:44 pm »
ik hoop dat dat verhaal van die controller niet waar is, de huidige is namelelijk prima zo.
het schijnt wel dat de ps4 veel krachtiger gaat zijn dan de xbox720  O00

Denk dat Sony niet heel veel wijzigt aan de controller. Dat der PS4 krachtiger zou zijn dan de 720 die geruchten worden steeds sterker, al weten we dat pas als ze worden gepresenteerd.

Offline HHC-bossie

• Global Moderator
  • PS3 Legend!
  • Aantal schouderklopjes: 89
  • Allles is voor Bossie
« Reactie #3 Gepost op: januari 18, 2013, 07:14:43 pm »
Ik kan niet wachten!! koop hem meteen op de release datum!!
29-06-2007 tot 10-09-2010 ps3 60 gb † R.I.P.

Offline MilanSven

• PS3 Hero
  • Aantal schouderklopjes: 71
« Reactie #4 Gepost op: januari 18, 2013, 07:19:39 pm »
Ben ook wel benieuwd wat ie moet gaan kosten bij release..

"BAZINGA!"

Offline Hoolz

• PS3 Guru!
  • Aantal schouderklopjes: 61
« Reactie #5 Gepost op: januari 18, 2013, 07:26:41 pm »
Begin nu ook wel benieuwd te raken naar de Playstation 4.

Vooral het 3D bril idee lijkt me erg tof, ben benieuwd of dat ook meegeleverd word.
Dat zou dus goed kunnen betekenen dat we geen grote televisie meer hoeven te kopen, want een 80'' 3D scherm voor je ogen is meer als prima denk ik.

Achja, ideeen, ideeen...

Budje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 18, 2013, 07:54:55 pm »
vandeweek ook veel dingetjes gelezen op verschillende sites van beide nieuwe consoles en je word op veel sites met verschillende cijfers om de oren geslagen is helaas mog miks van tezeggen wat het word en wanneer .

JJ Van Gamekings melde vanmiddag wel dat ze een primeur hebben , ze zouden namelijk een nieuwe console binne hebben en dat zou een disndag op de site komen dus ben benieuwd . Want zit wel weer op wat nieuws tewachten (ps4 of xbox720 maakt mij beide blij).
Al geloof ik niet dat Sony al met een nieuwe console komt , denk zelf dat het puur propaganda is om een beetje de wind uit de microschoft zeil tehalen .

Offline ItsRogerOwnage

• PS3 Gamer
  • **
  • Aantal schouderklopjes: 5
  • Timmeh !
« Reactie #7 Gepost op: januari 18, 2013, 09:04:28 pm »
Ik denk dat de controller nauwlijks gaat veranderen, aangezien dat de vorige keren ook niet is gebeurt.
Ook nu er meer concurrentie op de markt komt (steambox etc) hoop ik dat Sony met een krachtig apparaat komt.
Er waren ook al geruchten dat de xdoos en de PS4 al in Maart worden getoond... ben benieuwd

Interesting in: Retro Gaming - NES SNES GAMBOY CLASSIC 

Zoekt: Crysis 2 , Heavy rain en Just cause 2

Steam: Blotedame100 (Zeur niet ;a )
PSN: Corragie

Offline Jamez

• PS3 Legend!
  • Fit In or F*ck Off!
« Reactie #8 Gepost op: januari 18, 2013, 09:43:46 pm »
Ik denk dat de controller nauwlijks gaat veranderen, aangezien dat de vorige keren ook niet is gebeurt.
Ook nu er meer concurrentie op de markt komt (steambox etc) hoop ik dat Sony met een krachtig apparaat komt.
Er waren ook al geruchten dat de xdoos en de PS4 al in Maart worden getoond... ben benieuwd

Welcome back trouwens.

Wat je zegt kan goed kloppen, E3 wordterg veel dit jaar. Steambox, ouya, project shield, nieuwe xbox en ps4. Veel en veel concurrentie dus als ze slim zijn doen ze voor E3 gauw eigen event en trekken ze daar alle bekijks mee en staan ze in de vollge schijnwerpers.

Offline Coen

• Twitter: @Coentjeh_
  • Global Moderator
  • PS3 Guru!
  • Aantal schouderklopjes: 229
  • PSN: CoenRSD
« Reactie #9 Gepost op: januari 18, 2013, 11:32:42 pm »
Verheug me op de PS4. Ik ga deze ook gelijk op de lancering halen!
Met vriendelijke groet,

Coen van Aken!

Offline Jamez

• PS3 Legend!
  • Fit In or F*ck Off!
« Reactie #10 Gepost op: januari 19, 2013, 12:14:45 am »
ik hoop dat Sony en dit hoop ik ten zeerste dat ze het PSN flink upgraden des noods maandelijks betalen dat zou mij niets uitmaken. Downloaden moet sneller, servers minder vaak offline of gedoe met foutmeldingen en verder is het top hoor daar niet van.

Budje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: januari 19, 2013, 08:44:00 am »
Ja dat hoop ik ook en dat ze het instaleren ook aanpakken want je wil vandaag de dag niet ff snel Gran Turismo gaan spelen . Want als je die moet gaan instaleren nu ben je echt de heledag bezig .

En hopelijk cross play chat want dat werkt echt fijn met de XBOX .
En hoop dat sony alles kan doen wat ze graag willen voor de ps4 aangezien het niet zo heel goed gaat met sony zou het jammer zijn als ze niet alles wat ze willen in de console kunnen stouwen

Offline Jamez

• PS3 Legend!
  • Fit In or F*ck Off!
« Reactie #12 Gepost op: februari 15, 2013, 06:58:11 pm »

Wel een Mock-up maar ziet er interessant uit.

dit is overigens een 'echte' controller wel is waar een prototype controller met een dev-kit van de Playstation 4.

Edit:

nog een foto.

« Laatst bewerkt op: februari 15, 2013, 07:44:23 pm door Jamez »

Offline Dennis120506

• PS3 Boss
  • Aantal schouderklopjes: 11
  • Vespa Love
« Reactie #13 Gepost op: februari 15, 2013, 09:10:28 pm »
Ziet er wel geinig uit, maar ben erg gesteld op de controllers die bij de ps3 zitten.
En alsjeblieft laten ze nu niet zo'n apart controller met touchscreen ofzo iets maken, die rommel word dan veel te duur en gaat veel te snel kapot.
En als je dan een andere of 2de controller moet kopen, moet je weer zwaar in de buidel tasten.

Offline speci-1981

• PS3 Boss
  • Aantal schouderklopjes: 32
« Reactie #14 Gepost op: februari 16, 2013, 01:04:50 am »
Een controller moet simpel zijn en goed zonder al te veel snufjes. hopelijk kan je de huidige gebruiken op de ps4.
never change a winning team

Shoutbox

Refresh History
  • Wessel41: Hallo iedereen.
    mei 27, 2016, 10:28:24 pm
  • Dolbyarmed: Rustig haha. PS3 is heel eind minder geworden. PS4forum.nl moet het nu over gaan nemen.
    mei 08, 2016, 01:17:06 pm
  • Coen: Yo guys. Terug van weggeweest! Hoe gaat het hier?
    mei 04, 2016, 11:03:12 am
  • Dolbyarmed: @draz heb je een PS4? we hebben ps4forum.nl pas online gezet. Alleen het loopt nog niet echt. Moeten meer leden hebben die de boel vol spammen :p
    april 28, 2016, 02:33:23 pm
  • DraZ: ik mis de hoogtij dagen van dit forum. De goede oude tijd :( .. misschien zit ik hier gewoon in een midlife crisis
    april 20, 2016, 03:39:56 am
  • thomashoyle: De Spotify app loopt na een tijdje standaard vast, bekrnde fout? oorzaak kan niet software of hardware liggen.
    januari 21, 2016, 10:21:53 pm
  • Laist1999: Ik heb de laatste tijd een probleempje met de save files van mijn spellen... Mijn playstation 3 is een tijdje terug een keertje vastgelopen tijdens het spelen van Skyrim, en hij blijft daar wat probleempjes aan over houden. Het haperen tijdens de spellen is nu al een stuk minder, maar nog blijft dit wel gebeuren. Ook worden al mijn save files, can al mijn spellen, de hele tijd verwijderd. Iemand enig idee wat de oorzaak hier van kan zijn??
    december 17, 2015, 10:56:03 pm
  • Laist1999: Heey mensen,
    december 17, 2015, 10:52:30 pm
  • ROMAC: romac
    november 25, 2015, 03:59:48 pm
  • sjonvld: Call of duty is online bagger
    november 12, 2015, 07:02:28 pm
  • Chas3r^: Misschien niet het juiste forum om dit te vragen. Maar kan iemand mij vertellen of ik mijn ps2 games kan opslaan op een ps1 memory card?
    oktober 30, 2015, 01:39:28 pm
  • semh22: ik had en jaar geleden een headset gekocht het geluid van de game en chat deed het gewoon maar sinds 2 weken kan ik alleen nog maar chatten met mijn headset en hoor ik geen game geluid(op mijn ps3) weet iemand een oplossig stuur dit dan naar: semhartman@hotmail.com
    oktober 04, 2015, 08:12:38 am
  • JASPERDESMETT: Gisteren heb ik mijn ps3 meegenomen naar ergens, en kon ik mijn spel 'MW3 call of duty' zonder probleem spelen. Nu ben ik terug thuis, alles is aangesloten maar ik heb nog steeds geen geluid op mijn spel. Maar wel op mijn ps3... Hoe komt dit??
    september 06, 2015, 11:41:27 am
  • Remco de Poel: Gister de Game call of Duty aangeschaft. Voor het spel start de nodige opdates uitgevoerd. Nu staat er bij het startscherm press (de startknop) maar 'beide' controllers reageren nergens op, geen enkele knop.. andere games geen probleem. wat is er loos??
    augustus 20, 2015, 03:34:30 pm
  • Mattice7: na synchroniseren trophys gaat rechts boven op tv scherm blauw klokje draaien en er gebeurt niets. wat moet ik doen om verder te kunnen spelen?
    juli 31, 2015, 01:02:12 pm
  • Mattice7: help
    juli 31, 2015, 01:00:42 pm
  • DraZ: welkom
    juli 11, 2015, 10:23:24 pm
  • Straaljager: Hoi allemaal net geregistreerd hier.
    juli 09, 2015, 12:46:22 pm
  • Senne_BlackOps@: hoe kan ik posten?
    juni 24, 2015, 04:43:47 pm
  • Dolbyarmed: Online of offline?
    juni 10, 2015, 12:19:30 pm

* Recent Posts

YLOD wat doe ik verkeerd? Na een maand terug stuk. door JoNeSy
[april 07, 2017, 09:42:49 pm]

PS3 kopen voor Star Wars Infinity 3.0 door JoostEpse
[november 11, 2016, 12:31:23 am]

PS3 / splinter cell door rschieving
[oktober 24, 2016, 06:43:44 am]