Advertentie

Advertentie

Advertentie

Advertentie

* Zoeken

Auteur Topic: Start niet op!  (gelezen 7999 keer)

Offline Stylor

• PS3 Newbie
  • *
  • Aantal schouderklopjes: 0
Start niet op!
« Gepost op: februari 20, 2012, 10:19:01 pm »
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje over mijn playstation die ik gister heb gekregen van me neef, het probleem was bij hem dat hij geen CD/DVD/Spellen las, maar de playstation startte nog wel gewoon op en kwam nog in de PS3 Menu, dus toen ik hem had, wou ik naar de Playstation Store gaan maar aangezien de playstation een tijdje uit heeft uitgestaan wou hij dat ik hem ging updaten, dus ik deed dat maar en toen kwam het probleem van de Bluray-Speler naar boven (8002F14E Error).
Want als hij gaat updaten stop hij steeds bij de 97-99% en dan geeft hij de error: 8002F14E weer.
Ik heb dat proberen te verhelpen door het gene na te doen in dit filmpje:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=U8qwsz-8lbg&amp;feature=related" target="_blank" class="new_win">http://www.youtube.com/watch?v=U8qwsz-8lbg&amp;feature=related</a>

Uiteindelijk hielp het niet veel maar dat is nou niet het grootste probleem..
Ik las op verder internet dat het Formatteren van de HDD van de playstation ook misschien zou kunnen helpen.
Ik wist niet dat je in de Recovery-Mode van de PS3 het hele systeem kon resetten en formatteren enzo, dus ik haalde mijn HDD eruit, en sloot hem aan op me laptop (Windows 7), in het begin zag de laptop niet dat ik een HDD had aangesloten dus ik ging de HDD initialiseren en gaf hem een Station letter, op dat moment zag Windows de HDD wel, dus ik ging hem formatteren en stopte de HDD terug in de playstation, en sindsdien als ik de PS3 aanzet dan gaat hij na ongeveer 20-30 seconden weer uit, dus hij probeert ook niet meer te updaten.

En toen ik er eindelijk achter kwam dat er een Recovery-Mode op zat (Beetje laat!)
ging ik maar naar Recovery-Mode. Maar dan helpt geen ene optie die er staat!
Dus ook formatteren helpt niet meer!
Als ik Optie 4 (Databestand Reconstrueren) doe krijg ik dit: Toegang tot harde schijf niet mogelijk.
En Optie 5 (PS3-Systeem herstellen) helpt ook niet, het lijkt echter dat hij wel iets doet, maar zodra hij eigenlijk moet opstarten dan doet hij niks!
En Optie 6 (Systeemupdate) dan wil hij dat ik op Opslagmedia in dit geval een USB, met daarop een nieuwe update dan 3.66 (PS3/UPDATE/*-DEUPDATE-*). Ik heb op de USB 4.11 dus daar zal het niet aan liggen. Maar ik moet dan START & SELECT tegelijk indrukken en dan gaat hij controleren en doet verder niks!

Wat ik dus denk de reden waarom hij niet meer opstart is dat hij de HDD niet meer kan lezen of dat hij er inderdaad geen toegang tot heeft vanwege dat ik hem leesbaar heb gemaakt op de Laptop!
Hoe krijg ik dit ongedaan?

Help mij alsjeblieft uit de brand!

Mvg,

Stylor!

Offline nuckacola

• Moderator
  • PS3 Legend!
  • Aantal schouderklopjes: 119
  • we had joy we had fun we had united on the run
Re: Start niet op!
« Reactie #1 Gepost op: februari 20, 2012, 11:10:08 pm »
misschien een nieuwe hdd halen zou het zo 1 2 3 ook niet weten een probleem als dit kom je niet zo vaak tegen als je hdd fat 32 is zou hij hem gewoon moeten herkennen

Offline Stylor

• PS3 Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: februari 20, 2012, 11:22:16 pm »
misschien een nieuwe hdd halen zou het zo 1 2 3 ook niet weten een probleem als dit kom je niet zo vaak tegen als je hdd fat 32 is zou hij hem gewoon moeten herkennen

Ik heb hem ook FAT32 geformatteerd, maar ik las ergens iets over partities? Wat zouden ze daarmee bedoelen? Want als ik hem FAT32 heb geformatteerd dan doe ik hem gewoon weer in de PS3 en dan doet hij nog niks dus, misschien dat ik iets met partities ofzo moet doen?

Offline Hoolz

• PS3 Guru!
  • Aantal schouderklopjes: 61
« Reactie #3 Gepost op: februari 21, 2012, 08:33:33 am »
De PS3 geeft bij het formatteren een bepaalde code mee aan de hardeschijf.

Zie ook dat je van alles door elkaar haalt kwa reparatie.

Wat je  even kan doen is om de hardeschijf terug te koppelen aan je PC en met een hirence boot CD even de hardeschijf te laten checken op eventuele fouten.

Mocht daar niks uitkomen weer aan de PS3 koppelen, en de PS3 opstarten. Als het goed is wil hij deze dan automatisch formatteren, omdat deze een bepaalde code mee geeft aan de hardeschijf.

Doet hij dit niet, probeer deze dan te formatteren in Recoverymode (Voor zover dat mogelijk is.)

Offline Stylor

• PS3 Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: februari 21, 2012, 12:57:04 pm »
Een hirence boot CD even de hardeschijf te laten checken op eventuele fouten.

Hoe komt ik hieraan?

Als het goed is wil hij deze dan automatisch formatteren, omdat deze een bepaalde code mee geeft aan de hardeschijf.

Als ik de PS3 nou aanzet dan valt hij na een paar seconde weer uit, dus automatisch formatteren doet hij niet.

Doet hij dit niet, probeer deze dan te formatteren in Recoverymode (Voor zover dat mogelijk is.)

In Recovery-Mode doet hij verder ook niet veel, alleen bij Optie 4 (Databestand Reconstrueren) dan zegt hij dat er geen toegang tot harde schijf is. En dat doet hij ene keer ook bij Optie 5 (PS3-Systeem herstellen) en andere keer valt hij gewoon uit.

Offline Hoolz

• PS3 Guru!
« Reactie #5 Gepost op: februari 21, 2012, 02:23:07 pm »
Hirence boot cd gewoon van internet downloaden, torrents bijv.

Probeer de hardeschijf op NTFS te formatteren ipv fat32 dan gaat ie misschien wel werken.

Offline Stylor

• PS3 Newbie
  • *
« Reactie #6 Gepost op: februari 21, 2012, 02:43:28 pm »
Hirence boot cd gewoon van internet downloaden, torrents bijv.

Probeer de hardeschijf op NTFS te formatteren ipv fat32 dan gaat ie misschien wel werken.

Ik heb hem nagekeken, er staan geen fouten in, en ik heb hem nou ook naar NTFS geformatteerd maar hielp ook niks!
Of moet ik de HDD een speciale naam geven zodat de PS3 hem herkend?

Offline Hoolz

• PS3 Guru!
« Reactie #7 Gepost op: februari 21, 2012, 03:35:12 pm »
Als het goed is zit er een seagate hardeschijf in.

Download deze tool: http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&name=seatools-win&vgnextoid=552bd20cacdec010VgnVCM100000dd04090aRCRD

En laat de tests ook even runnen (ook advanced) en kijk of deze wel werken.

Anders word het waarschijnlijk een ander hardschijfje, en bluray. Mocht dat zo zijn kan je beter een nieuwe kopen.

Offline Stylor

• PS3 Newbie
  • *
« Reactie #8 Gepost op: februari 21, 2012, 09:01:28 pm »
Nee er is helemaal niks aan de hand met de HDD. Maar ik ga maar eens kijken of ik ergens een andere HDD vandaan kan halen en kijken wat hij dan doet!

Offline DraZ

• PS3 Legend!
  • Aantal schouderklopjes: 78
  • PSN: DraZziE
    • linkedin
« Reactie #9 Gepost op: februari 21, 2012, 09:26:07 pm »
sorry ik kan je ook niet helpen, wel een goed filmpje!

Platinum Trophies: Fallout 3 - Ratchet&Clank:ACIT - Call of Duty:MW2 -  Bioshock - Borderlands - Fallout: New Vegas - Mafia 2 - The elder scrolls V: Skyrim - Borderlands 2

Offline toobeus4u

• PS3 Expert
  • Aantal schouderklopjes: 11
« Reactie #10 Gepost op: februari 21, 2012, 11:33:34 pm »
de PS3 formateert de HDD is een speciaal type, zodat deze alleen door de ps3 te lezen is. Dus geen NTFS, Fat, Fat32 etc. En is dus ook niet via je laptop/pc etc te lezen.

Zodra je de hdd erin doet, en de ps3 aanzet, zou deze om hdd format moeten vragen.

Consoles: PS4
PSN: toobeus4u

Offline Stylor

• PS3 Newbie
  • *
« Reactie #11 Gepost op: februari 22, 2012, 12:01:17 am »
de PS3 formateert de HDD is een speciaal type, zodat deze alleen door de ps3 te lezen is. Dus geen NTFS, Fat, Fat32 etc. En is dus ook niet via je laptop/pc etc te lezen.

Zodra je de hdd erin doet, en de ps3 aanzet, zou deze om hdd format moeten vragen.

Ik had juist weer ergens anders gelezen dat het niet uitmaakt op wat voor manier je die HDD formatteert, want de ps3 formatteert hem toch naar zijn eigen manier die niet te lezen is op computer, maar wat je zei van als ik mij HDD erin doe dat de ps3 de HDD moet formatteren, dat doet hij niet want hij valt na 20-30 seconden weer uit.

Offline Hoolz

• PS3 Guru!
« Reactie #12 Gepost op: februari 22, 2012, 08:07:58 am »
dat uitvallen kan ook wijzen op een overhitting systeem. vooral bij een ps3 fat

Offline Stylor

• PS3 Newbie
  • *
« Reactie #13 Gepost op: februari 22, 2012, 06:39:00 pm »
dat uitvallen kan ook wijzen op een overhitting systeem. vooral bij een ps3 fat

Jaa maar dat overhitte dat kan niet als die net 20-30 seconde aan staat, lijkt mij dan tenminste..
Wat ik denk, omdat hij dan geen toegang tot de HDD heeft dat hij zichzelf dan weer uitschakelt..
Maar ik ga kijken voor een nieuwe HDD en kijken of dat dan wel helpt, anders word het maar een nieuwe kopen helaas :(.

Offline Hoolz

• PS3 Guru!
« Reactie #14 Gepost op: februari 23, 2012, 02:53:04 pm »
Houd er rekening mee dat je een 5400 RPM hardeschijf koopt, en geen 7200.

7200 worden te heet voor het systeem, mocht het werken krijg je er weer een probleem bij naar mate van tijd.

Shoutbox

Refresh History
  • Wessel41: Hallo iedereen.
    mei 27, 2016, 10:28:24 pm
  • Dolbyarmed: Rustig haha. PS3 is heel eind minder geworden. PS4forum.nl moet het nu over gaan nemen.
    mei 08, 2016, 01:17:06 pm
  • Coen: Yo guys. Terug van weggeweest! Hoe gaat het hier?
    mei 04, 2016, 11:03:12 am
  • Dolbyarmed: @draz heb je een PS4? we hebben ps4forum.nl pas online gezet. Alleen het loopt nog niet echt. Moeten meer leden hebben die de boel vol spammen :p
    april 28, 2016, 02:33:23 pm
  • DraZ: ik mis de hoogtij dagen van dit forum. De goede oude tijd :( .. misschien zit ik hier gewoon in een midlife crisis
    april 20, 2016, 03:39:56 am
  • thomashoyle: De Spotify app loopt na een tijdje standaard vast, bekrnde fout? oorzaak kan niet software of hardware liggen.
    januari 21, 2016, 10:21:53 pm
  • Laist1999: Ik heb de laatste tijd een probleempje met de save files van mijn spellen... Mijn playstation 3 is een tijdje terug een keertje vastgelopen tijdens het spelen van Skyrim, en hij blijft daar wat probleempjes aan over houden. Het haperen tijdens de spellen is nu al een stuk minder, maar nog blijft dit wel gebeuren. Ook worden al mijn save files, can al mijn spellen, de hele tijd verwijderd. Iemand enig idee wat de oorzaak hier van kan zijn??
    december 17, 2015, 10:56:03 pm
  • Laist1999: Heey mensen,
    december 17, 2015, 10:52:30 pm
  • ROMAC: romac
    november 25, 2015, 03:59:48 pm
  • sjonvld: Call of duty is online bagger
    november 12, 2015, 07:02:28 pm
  • Chas3r^: Misschien niet het juiste forum om dit te vragen. Maar kan iemand mij vertellen of ik mijn ps2 games kan opslaan op een ps1 memory card?
    oktober 30, 2015, 01:39:28 pm
  • semh22: ik had en jaar geleden een headset gekocht het geluid van de game en chat deed het gewoon maar sinds 2 weken kan ik alleen nog maar chatten met mijn headset en hoor ik geen game geluid(op mijn ps3) weet iemand een oplossig stuur dit dan naar: semhartman@hotmail.com
    oktober 04, 2015, 08:12:38 am
  • JASPERDESMETT: Gisteren heb ik mijn ps3 meegenomen naar ergens, en kon ik mijn spel 'MW3 call of duty' zonder probleem spelen. Nu ben ik terug thuis, alles is aangesloten maar ik heb nog steeds geen geluid op mijn spel. Maar wel op mijn ps3... Hoe komt dit??
    september 06, 2015, 11:41:27 am
  • Remco de Poel: Gister de Game call of Duty aangeschaft. Voor het spel start de nodige opdates uitgevoerd. Nu staat er bij het startscherm press (de startknop) maar 'beide' controllers reageren nergens op, geen enkele knop.. andere games geen probleem. wat is er loos??
    augustus 20, 2015, 03:34:30 pm
  • Mattice7: na synchroniseren trophys gaat rechts boven op tv scherm blauw klokje draaien en er gebeurt niets. wat moet ik doen om verder te kunnen spelen?
    juli 31, 2015, 01:02:12 pm
  • Mattice7: help
    juli 31, 2015, 01:00:42 pm
  • DraZ: welkom
    juli 11, 2015, 10:23:24 pm
  • Straaljager: Hoi allemaal net geregistreerd hier.
    juli 09, 2015, 12:46:22 pm
  • Senne_BlackOps@: hoe kan ik posten?
    juni 24, 2015, 04:43:47 pm
  • Dolbyarmed: Online of offline?
    juni 10, 2015, 12:19:30 pm

* Recent Posts

YLOD wat doe ik verkeerd? Na een maand terug stuk. door JoNeSy
[april 07, 2017, 09:42:49 pm]

PS3 kopen voor Star Wars Infinity 3.0 door JoostEpse
[november 11, 2016, 12:31:23 am]

PS3 / splinter cell door rschieving
[oktober 24, 2016, 06:43:44 am]